• Horribly

Första VUL efter +

Då jag själv inte får komma in på VUL förrän vecka 11, så är jag lite intresserad när ni får/fick komma in på ert första VUL?

• Svar på tråden Första VUL efter +
  • Viran75

Vi fick komma på vårat första VUL på Lucia...
    Då var jag i vecka 7+6.. (8)

• majsalotta

Gjorde mitt första VUL idag i vecka 7+0
    Vecka 11 låter sent - är det pga att dom inte tar emot patienter över jul/nyår, eller?

• Horribly

Ja, har ju oturen att första VUL ska ske på den klinik som hjälpte oss med IVF, detta ska tydligen ske innan man tar kontakt med BM/MVC i sin hemkommun. Funderar dock på att vända mig till min hemkommun tidigare, då de kanske inte har stängt lika länge eller inte alls. Ville bara få en uppfattning om när första VUL görs i vanliga fal (ej jul osv)

• majsalotta

Jag tycker att du skall kontakta MVC - om inte annat så för att få en tid för inskrivning, det skall man normalt göra i vecka 10-12. Om du måste vänta med att kontakta dom till efter VULet på din klinik så kanske du inte får skriva in dig "i tid".

Jag tror att dom flesta som gjort IVF gör VUL på sin klinik innan kontakt med MVC, men i ditt fall tycker jag att du skall kontakta dom ändå. Vet dock inte om dom låter dig göra ett tidigt VUL där, men du kan få en tid ialla fall. Vilken vecka är du i nu?

• majsalotta

GRATTIS till graviditeten förresten!

• min dotter Julia

ja fick komma v.5+4

• Horribly

Tack. Jag är i vecka 7 (6+0), första barnet efter första IVF ch har självklart p.a.n.i.k över det mesta. Vill som sagt in till VUL nu för att se att det verkligen är något därinne och att det lever :)

Tack för svaren Glad

• majsalotta

Förstår din panik - själv vågade jag inte tro på det innan VULet idag - och nu känner jag mig SÅ lättad. Kom dock ihåg att det ser bra ut på det första VULet för dom allra flesta och försök ignorera alla trådar med negativ information som stressar upp dig! Lättare sagt än gjort, jag vet, men det finns så mycket information här som bara gör en orolig när man borde vara glad och njuta! Önskar dig lycka till (och hoppas att det löser sig med VUL innan vecka 11...) - KRAM!

• silver82

Jag gjorde ett vul i måndags 4+6  och ett igår 5+1
    ska dit på onsdag den 27 igen.

• Netriosa

Den 9/1 ska jag på det första vul:et, ska bli grymt spännande! Kommer då vara i v. 7+4 tror jag

Svar på tråden Första VUL efter +