• Horribly

Första VUL efter +

Då jag själv inte får komma in på VUL förrän vecka 11, så är jag lite intresserad när ni får/fick komma in på ert första VUL?

• Svar på tråden Första VUL efter +
  • Horribly

Ja, har ju oturen att första VUL ska ske på den klinik som hjälpte oss med IVF, detta ska tydligen ske innan man tar kontakt med BM/MVC i sin hemkommun. Funderar dock på att vända mig till min hemkommun tidigare, då de kanske inte har stängt lika länge eller inte alls. Ville bara få en uppfattning om när första VUL görs i vanliga fal (ej jul osv)

• Horribly

Tack. Jag är i vecka 7 (6+0), första barnet efter första IVF ch har självklart p.a.n.i.k över det mesta. Vill som sagt in till VUL nu för att se att det verkligen är något därinne och att det lever :)

Tack för svaren Glad

• Horribly

För mig värker, sticker och molar hela tiden, är i vecka 7, men har redan nu fått lov att börja knäppa upp byxorna. Men jag tror det där är jätteolika. Vissa känner inte av någonting alls, och blir oroliga. Andra känner av jättemycket och blir oroliga för det Glad

Jag tror att om man tidigare känt av sin menstruation/ägglossning (dvs haft kraftig värk vid dessa tillfällen) så kan man känna av sin graviditet mer. Andra kanske inte är lika "känsliga" och därför så känner man inte heller när tex livmodern växer lika mycket. Dock så är det här bara personligt spåneri.

Svar på tråden Första VUL efter +