• Hallonsmurf

Hjälp mig komma på ett roligt motiv för tårta på ettårskalas!!!

Min dotter fyller ett om tvår veckor. Är sugen på att göra en rolig och fin tårta till hennes kalas, men jag kan inte komma på hur den ska se ut!! Har du några förslag? Kanske några bilder?? Kusinen hade en bil, vill inte härma det...

• Svar på tråden Hjälp mig komma på ett roligt motiv för tårta på ettårskalas!!!
  • Rebekka

Beror på hur duktig du är på att göra tårtor ett förslag är kanin, ett annat är ponnyhäst, fast det bästa tipset kan nog din dotter komma med. Har hon nån favorit som Nalle puh eller Tellytubbies så är det ju upplagt att göra nåt sånt. Tyvärr har jag inga digitala bilder, bara vanlig dödliga bilder

• babylover

Gör ett ansikte med hjälp av tex frukt
    gör siffran ett
    Gör ett Musse/Mimmi huvud -baka en rund botten till huvud och två små runda chokladbottnar till öron

• uniMog

Ett tåg kanske, med en vagn (eftersom hon fyller ett)
    en fyrkantig form för själva vagnen och sen såna godisrullar som hjul.

• Bebis

En blomma? fast då krävs det ju lite arbete. en stor botten till mittdel o sen halva små rundlar som blomblad...

• Anna83GBG

ett grod huvud, en stor nalle ...kolla runt i lite barnböcker alltid finns det nån figur som det går att göra en tårta av. =)

• Jossan

det finns att beställa olika bakformar på olika ställen

www.am-tartan.com/
    tex slott och nalle.. se under kalas

www.cakesandcandy.se/
    se under handla i butiken och bakformar..
    en liten 3d barbie kanske?

vi har 4 barn sammanlagt och jag funderar på att köpa 4 olika bakformar
    till flickan en 3 d barbie till pojkarna gunghäst björn och kanske en dinsosaurie

kram J

• onka

Jag brukar göra siffertårtor. En etta är lätt att göra av en vanlig rak sockerkaka, eller från kaka i långpannan sedan skär man till det som man vill ha den.

• uniMog

barbiedockor är rätt läckra faktiskt! Behövs eg. ingen speciell form..

köp vanliga runda sockerkaksbottnar och ta hål i mitten på dem (stort nog för kroppen på en barbie.

Sen bygger du upp varje lager så att det är tjockare i mitten och tunnt ute på kanterna, så att du får en kjolform.. sen innan du dekorerar tårtan så sticker du ner en barbiedocka med någon snygg tröja som överdel.

Sen dekorerar du "kjolen" så att det ser ut som om hon har aftonklänning på sig!

Svar på tråden Hjälp mig komma på ett roligt motiv för tårta på ettårskalas!!!