• soffe

Latex eller silikon nappar??

Vilken sorts napp är bäst för nyfödd??
    Min son har aldrig tagit napp så jag vet inte vilken ska jag köpa???

//soffe

• Svar på tråden Latex eller silikon nappar??
  • Skruffsen

Min kille gillade latex bäst när han var ny, den är lite mjukare.

• medistra

tror inte någon är bättre eller sämre utan det är en smaksak

vi har testat båda sorterna och sonen föredrar latex

• snuttetrasan

Min erfarenhet är att ungarna föredrar latex!

• soffe

Tack för era snabba svar..

//soffe

• Suskiv

Här tog de vilken som. Så länge det var MAM-nappar

• butterfly82

Har gett min dotter MAM-nappar o för henne spelar materialet mindre roll

• Alvalie

min son tyckte bäst om silikon nappar. hade lite svårt att ha kvar de av latex just för att de är mjukare!

• Madicken

VI fick rådet att börja med latex eftersom det är lättare för bäbisen att hålla kvar nappen. Sen när hon vant sig så bytte vi till silicon eftersom det är mkt fräschare.

• Tiwi

Vi körde med anatomiska nappar i latex när dottern var liten, lättare för henne att hålla kvar
    Har provat med silicon vid senare tillfälle (köpte fel) men de spottade hon ut! Är nog en smaksak?!

• PeuraFamiljen

Mina barn föredrar latex!!

En undran Varför är silikon fräschare än latex!!??

• Madicken

PeuraFamiljen:
    Det blir lättare sprickor (i alla fall synliga) i latex än i silicon och i sprickor så kan det samlas bakterier. Det är därför jag tycker silicon är fräschare. Nu kanske ni inte har samma problem som jag hade, men min dotter hade mycket torsk (svamp i munnen av den söta bröstmjölken) så jag var tvungen att koka napparna efter varje användning. Så 10 nappar kokades flera gånger per dag och jag tyckte att siliconnapparna höll längre och var fräschare.

• Pippilångstrump

Jag tycker latex är äckligt, den blir klibbig och man kan bara ha den en kort tid, här hemma har vi en miljard nappar och några har säkert avrit med ett år, de provdras och kokas såklart. Men med latex kan du bara ha nappen en kort tid och att ha massa nappar då går inte.
    Latex är känsligare frö att kokas också och de sväller.

Jag gillar allatså silikon bäst och hon bryr sig nog eg inte, men hon har bara haft en latex napp å andra sidan.

Jag skulle köpa silikon och om inte det fungerar testa latex

• hallon2

Latex kan ge en enorm allergireaktion - inte alls vanligt, men... händer! Silicon till en bäbi föredrog jag.
    Man kokar ju napparna så ofta och jag tyckte nog oxå att silxon höll lite bättre.
    Nu är min dotter lite större, har tänder och biter gärna;) latexen passar henne bättre nu!

• mamma me tre

min tjej tar båda men föredrar latex,lättare för henne att suga på.silikonen är så hård

Svar på tråden Latex eller silikon nappar??