Varför heter du som du heter i tilltal?
En mycket intressant fråga i alla namndiskussioner....
hur tänkte våra föräldrar egentligen,,,,
En mycket intressant fråga i alla namndiskussioner....
hur tänkte våra föräldrar egentligen,,,,
min pappa önskade sig en pojke...
Eller han trodde hela tiden att det var en pojke så då fick det bli Kim
Min mamma döpte mig efter en hund som var med i en svartvit film , och mitt namn är ganska ovanligt...var mer ovanligt när mamma "gav" mig det än nu...
Jag heter efter Evert Taubes visa - brevet från lillan. //eleonor
För att pappa tyckte det var ett fint namn. Syrran heter som hon heter för att det skulle matcha mitt (vi är tvillingar).
Mina föräldrar var helt säkra på att få en pojke, så de hade inga flicknamn på lut. När jag kom hade de inga namnförslag, men så körde pappa efter en bil från "Malin Olofssons fisk AB" och kom fram till att Malin var ett fint namn, det tyckte mamma också så det fick jag heta.
Jag har fått min pappas farmors namn. Mamma var inte helt nöjd, men i och med att hon hade fått bestämma mina äldre syskons namn så var det väl hans tur...
Pappa hade favoritnamnen Caroline och Camilla.
Mamma hade Marie och Maria.
Storasyster fick då heta Marie Camilla och jag Maria Caroline
Fyndigt värre
Jag heter Mikaela. Mamma födde mig med kejsarsnitt och när hon vaknade (dom fick söva henne) så frågade hon vad det blev.. en flicka svara sköterskan då... Mamma: Ååååå det blev en liten Mikaela... saken är den att dom hade pratat om två namn och det var Sofie & Mikael. Sköterskan: Va bra då kan vi skriva Mikaela på vagnen då. Mamma: Jaaaaaa--- Å sen glömde mamma att hon hade sagt det och först efter mitt dop så undrade mamma varför pappa hade bestämt att jag skulle heta Mikaela... Å pappa visste ju att mamma hade bestämt det med sköterskan..hehe... Så de kan gå.. Här gäller det att vara med i svängarna... :P...
För att mamma och pappa tyckte att det var fint!