• Bergtuvan

Snabb hjälp från er som beställer från Strawberry.net!!!

Ska precis beställa lite grejer från Strawberry. net för första gången och hur gör ni med adressen? Det står att man ev ska lämna adress där man är dagtid för att man ska skriva under när man får paketet.

Förresten, det står ju free Shipping. Är det ngt annat man måste betala, tex tull??

• Svar på tråden Snabb hjälp från er som beställer från Strawberry.net!!!
  • Bergtuvan

This is the only method that does not require a signature on receipt.
    * Please note if you choose this option, which we don't recommend, you are
    accepting liability for non delivery for whatever reason. Non registered post
    cannot be tracked.

Så står det på det man klickar för om man inte kan skriva under ngt kvitto när det kommer. De rekommenderar alltså inte detta val, men hur gör ni???

• Monqan

Hej!

Beställer ofta därifrån, paketet kommer till posten om du inte väljer ett alternativ kanske att de levererar på dörren.
    Jag bor i Norge så jag vet inte hur det är i Sverige, men här betalar jag tull men jag skickar bara in kvittot (fax eller mail) så får jag pengarna jag lagt ut för ev tullavgift refunderat av Strawberrynet =)

• Monqan

Har ALLTID fått mina paket på Free Shipping =)

• Monqan

Nu var jag inne och kollade, du ska inte ända shippingalternativ det ska vara på den som är i kryssad automatiskt, den första

• Monqan

Man signerar kanske på posten det kommer jag inte ihåg. Men det kommer definitivt inte hem på dörren, det är säkert typ i USA och sånna länder de gör det.

• Bergtuvan

Okej då ska jag ändra så det är i den första... Hur mycket är tullavgiften på då??

• Bergtuvan

Låter ju hur bra som helst...varför handlar man i butik av sånna här saker om man testat ut vad man ska ha innan om det är smink tex?? Jag har beställt schampoo och lite hårprodukter från Tigi, det är ju bra mycket billigare än i butik!!

• Bergtuvan

Men jag kanske ska vänta att beställa så jag vet att jag har pengar, det farliga är att deet är så lätt att beställa från nätet...desto jobbigare när man ska betala

• Monqan

Nej alltså i Norge t ex så får man inte handla för mer än 200 kr. Överstiger beloppet det så får man betala moms och en tullavgift. Vet inte hur reglerna är i Sverige men du kan säkert gå in och söka på tullen.
    Ja man tjänar många hundralappar på att beställa därifrån, köper allt mitt smink från strawberry.
    =)

• Monqan

Momsen är väl på 25 % men regelerna är mildare i Sverige än Norge och det är pengar som du får tillbaka =)

• oOrosamarängerOo
    Hört ofta av olika bloggare att det ska va mycket fejkprodukter och kopior på Strawberry. net, flera som har fått allergier av krämer & parfymer som luktar skunk eller tappar doften.
    Någon härifrån med den erfarenheten? Har själv aldrig beställt därifrån.
  • Bergtuvan

SooJuicy: Det låter ju inte klokt! Hm, har dock svårt att tro det men man vet ju aldrig!

Jag funderar ändå på att prova att beställa...men det får vänta tills efter jul, nu är man ju ändå luspank!

• Monqan

Har inte varit med om det, alltid superlätt att få respons på mail därifrån. Men jag beställer bara smink därifrån inte krämer..
    De garanterar ju att det är äkta varor o de är ju de största sminkföretaget på nätet men man vet ju aldrig..

• Sara 1980

Jag har precis fått hem parfym därifrån och det funkade bra. Man får hämta paketet på posten som vanligt. Fast det tillkommer tullavgift och moms även hit till Sverige.

Monqan: Man kan alltså skicka kvitto på att man fått betala moms+ tull och få pengarna tillbaka?

• Bergtuvan

Sara 1980: beställde du endast en parfym? Vad blev själva totalsumman med moms och tull? Och vad kostade själva varorna. Tänkte bara höra om det lönar sig om man bara köper en grej eller om man måste köpa flera grejer för att man ska vinna på det!

• Sara 1980

För min del lönade det sig inte till slut. Parfymen kostade ca 220 kr och tull + moms blev tillsammans 115 kr. Det slutade alltså på ca 335 kr som är dyrare än vad parfymen kostar här.

• aretha

Sara 1980- Men om du skickar kvittot från tullen till dem får du ju tillbaka dina 115;-

• Sara 1980

aretha: så det är bara att skicka per post så sätter dom in pengarna? Ersätter dom både för moms och tullavgift?

Svar på tråden Snabb hjälp från er som beställer från Strawberry.net!!!