Är det farligt med rökt skinha???
Undrar bara om det är farligt med rökt skinka? sådan man köper i charkdisken, vanlig rökt skinka? Kan man skada sin bebis, eller vad??
Någon som vet??
Undrar bara om det är farligt med rökt skinka? sådan man köper i charkdisken, vanlig rökt skinka? Kan man skada sin bebis, eller vad??
Någon som vet??
Jag vet bara att rökt skinka kan ge halsbränna... men jag tror inte det är farligt, hoppas det iaf!!
Jahaaa, e det därför jag får sån halsbränna efter min frukostmacka??
jag har en rutin, som går ut på att varje morgon köpa mig en ost å skink fralla på Dahls, å sen köpa en flaska med nyponsoppa..., å jag har trott att det var nyponsoppan som gav mig halsbrännan...
Jaaa, det kanske e både och, vem vet?
Hej! Det är inte farligt med rökt skinka så länge den är fräsh (stavas det så?). Det bästa är att köpa direkt från charken o inte vakumförpackad, men jag tror inte att det är någon större fara med sådan skinka heller. Mumsa på du!
VArmrökt skinka är OK, kallrökt är det inte enligt SLV
Rökt skinka är varmrökt, och därför är det ingen fara alls. Däremot ska man passa sig för lufttorkade skinkor (tror jag det är), som parmaskinka och liknande.
Jag har för mig att det står på Livsmedelsverkets hemsida, www.slv.se, under "Mat och Hälsa"/Råd och rekommendationer/Gravida!