• Anonym (orolig)

Brun mens

Jag ska gå rakt på sak.
    Jag fick mens den 18dec. Det var helt normalt med mens. Men lite ondare. Plus att jag hade ondare i brösten med.
    Sen den 19 hade jag normal mens. Men den 20 kom inget blod alls. Men idag så kommer det brunt blod :S

Kan någon bringa lite klarhet i detta?

• Svar på tråden Brun mens
  • LaFontaine

Så där har jag det också. Första dagen blöder jag knappt alls, dag två jättemycket, dag tre minskar det för att på dag fyra försvinna helt. Dag fem kommer det som brunt istället. Rester har jag fått förklarat att det är.

• Anonym (orolig)

TUA - Nej det har jag ej. För jag har ju mens?

iseika - Okej, ja, men jag brukar ha ca 5 dagar vanlig mens sen LITE LITE brunt. Men nu kommer det mer brunt än vanligt.. Och mycket tidigare

• LaFontaine

Ibland kan kroppen få en knäpp, kanske på grund av en infektion, stress eller annan påfrestning. Jag har en vän som ALLTID får mens när hon flugit, trots att det inte alls är rätt tidpunkt. Jag får alltid konstig mens när jag flyttat, rest långt eller varit på ett annat ställe under en period. En gång är det ingen fara, två gånger i rad är inte heller så fasansfullt, men om det alltid är "konstigt" bör du kanske kolla upp det.

• Anonym (orolig)

iseika - okej.. hm. jag har inte varit med om nått alls på sistonde.. konstigt :S ja, jag får väl vänta ut och se hur det blir...

• mary k

bruns mens e ganska vanligt,,det är om mensen har blitt försenad eller blitt blandat med flytningar...

• Anonym (orolig)

TUA - tror du att jag kan va gravid? Varför tror du det?

mary k - okej.. har aldrig varit med om det, det är därför jag vart så förvånad.. :S

• mary k

jag har haft oreglebunden mens flera ggr,,å brun mens ännu mer,,men aldrug vatt gravid...
    så jag tro inte du e d me...

• Anonym (orolig)

Okej... vad synd :(

• TUA

en bekant hade just sån mens och den räknade hon som mens ändå sen månaden efter så kom ingen mens alls och hon testade positivt,fick göra VUL och det visade sig att hon redan var i v.10+. testa när du slutat blöda för skojs skull.

• Anonym (orolig)

Kan man inte testa medans jag har den här bruna mensen? Eller hur långt efter ska jag testa?

Vill ju veta NU om jag är det. Det finna väll ingen bättre julklapp till sambo och nära och kära ju :D

• TUA

om du började blöda den 18,så lär det vara slut snart,vänta sen 3-4dar till.

• Adelisa

Brunt blod är ju gammalt blod så att säga...

Julian 060210
  • Anonym (orolig)

TUA - Okej, ska göra det. Jag hoppas jag är gravid. Har försökt ett bra tag nu :S Har välldigt oregelbunden mens. Men den har ALLTID varit likadan. Och nu vart den såhä knasig :/

Adelisa - Okej. Men är det så långt "ut" att det hinner bli gammalt?

• Anonym (orolig)

Jag måste avvika lite från orginalfrågan. Men vad finns det för grav. symptom?

• mary k

ts

du behöver inte ha några symptomer alls,,
    går man å letar eft symptomer så hittar man ALLA

ta ett test,,sen kan du se om du nu egravid.
    att bara gå eft spända bröst å brun mens,,har jag ibland me när jag har mens,,så d e inte en rikig gravv symptom..

för din skull så hoppas jag att d e gravid

Svar på tråden Brun mens