• Selmik

Desperat - råd från er män/pappor..långt!!

Vet inte längre vad jag ska göra/hur jag ska agera?!?
    Jag har en dotter på drygt 2 år och är gravid med andra barnet i vecka 36. Sen jag blev gravid med andra barnet har det varit dåligt mellan mig och min man. Jag har trott att det har varit problem som vi kunnat diskutera. Men han är inge vidare på att diskutera. Att problemen varit så stora att han mått jättedåligt och även funderat på självmord har aldrig slagit mig. Jag har försökt att prata, ordnat familjerådgivning, gett honom det jag trott att han önskat sig men inget har fungerat. Fick för snart tre månader sedan reda på att han varit otrogen. Anledningen till att han berättade var för att han smittades med klamydia som jag också blev smittad med och har gått med detta under hela graviditeten. Sedan har det kommit fram att han ljugit mycket under vårt förhållande om allt och inget. Han säger sig ha inga känslor för mig, men han vet inte vad han vill. Han har nyligen ordnat eget och ska packa under mellandagarna. Jag har gråtit och gråtit och försökt att förstå varför. Hur känslorna kan försvinna. Jag har inte kunnat bli arg på honom för att jag är rädd att skrämma bort honom. Min största önskan har varit att hålla ihop denna familj. Vi ska ju ha ett barn till och jag tror att jag älskar honom, iallfall älskade den man jag gifte mig med!!! Jag har gått med på allt han sagt, (försökt) förlåtit honom för otroheten m.m. bara han ger oss en ny chans att försöka. Nu äntligen har han börjat ge mig stöd hemma. Jag har varit sjukskriven en längre tid för att bearbeta allt som hänt. Men hans käsnlor har inte ändrats. Istället har hans attityd ändrats till att vara jätteotrevlig, snäser åt mig så fort jag tar upp "oss". Han känner att jag förväntar mig bekräftelse på att det kommer att bli vi igen. Och han kan inte ge mig det. Istället blir han otrevlig och får mig att gråta. Han har verkligen fått chans på chans. Och jag vet att et är ganska uppenbart att han inte vill. Jag känner mig som ett lätt byte för honom. Kanske jag blir mer attraktib om jag är elak eller otrevlig eller nåt? Jag är attraktiv, självständig med bra jobb och social. Har inga problem med att hitta ny partner om det skulle vara så. Men jag vill ju att det ska funka. Är det dags för mig att gå vidare? Eller finns det något som jag kan göra för att locka fram hans känslor? (Han kan knappt ta på mig skall tilläggas. En kram när vi ses, en puss på huvudet. That´s it). Behöver en killes råd. Undrar ni mer hör av er! Snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Desperat - råd från er män/pappor..långt!!
  • Benganfans

Jag tror ni skall börja om. Han flyttar till eget och ni börjar dejta igen. Men han får ju inte vara otrogen bara för att han bor i eget utan ni är ju fortfarande ett par och lever efter dom reglerna det tycker jag du skall göra klart för honom innan han flyttar...

• LHW

Om din man mått så illa att han funderat på självmord så är det lätt att förstå att han inte vet vad han vill. Jag tror först och främst din man behöver få ihop sig själv, förstå varför han mår så dåligt och få tillbaka sin självkänsla innan han kan ha en aning om vad han vill med sitt liv och sin familj. Så länge han fortfarande har problem och mår dåligt tror jag det blir svårt för honom att visa och förstå några som helst känslor.
    Jag skulle tro att han verkligen behöver prata med någon som kan hjälpa honom men att förmå honom att ta kontakt med en psykiatriker kanske inte är det lättaste? Men om inte du kan hjälpa honom att ta dessa steg kanske någon annan bekant kan?

• Leo Kall

Fel svar kanske, men jag tror det är kört. Du har gjort allt och lite till för att det ska bli bra.

Strunta i honom och fokusera på dej själv istället för att försöka få honom att stanna. Ställ krav istället för att försöka få allt att bli bra för honom. Han kanske tycker du försöker för mycket?

Jag förstår att det är skitjobbigt om han inte vill ha dej, men det är nog inget du kan påverka längre.

Svar på tråden Desperat - råd från er män/pappor..långt!!