Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

Ang flickor och pojkar?

Eh? Varför irriterad?

Spelar det någon roll för dig om det är en flicka eller pojke du möter?

åste du veta könet först innan du vet HUR du ska bemöta barnet/tala till barnet/ se på barnet/bahandla barnet?

Spelar det NÅGON som helst roll?

Jag förstår verkligen inte vad det är att bli så upprörd över? Ja, du blir irriterad, men VARFÖR. Du måste förklara för mig.

Uppdelningar

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • Beckah82

meddelandet bröts. Här är fortsättningen:

Uppdelningar kan vara nödvändigt. Tex är det ju vuktigt att veta vilka som är mjölkallergiker och inte när man ska bjuda på mat, det är viktigt att veta vem som behöver astmamdedicin eller inte när man ska passa någons barn osv. VIKTIGA saker, då behöver man kategorisera, eftersom man har ANVÄNDNING av faktan, då man är tvungen att behandla olika.

När det gäller kön däremot ser jag inte alls vad vitsen är att kategorisera? Varför? Vad ska man med den informationen till? På vilket sätt är det viktigt för dig att veta könet på barnet du möter?

• Beckah82
    bizzy skrev 2006-12-22 09:46:04 följande:
    nar jag ser foton po min man nar han var liten so har han bara tjejklader po varenda foto. tydligen so ville hans mamma ha en tjej, eller so tyckte hon om roda klackskor och blommiga smotröjor. jag tycker det ar lite fel. min man fattade ju, trots att han var liten, att hans klader var annorlunda.
    Klart det är fel! Lika fel som att förvägra den lilla 3-årige pojken att prova ett par fina blanka röda klackskor. Givetvis ska man inte tvinga på ett barn NÅGOT och inte heller förvägra barnet kläder som är till för "det andra könet".
  • Beckah82

Blev utsatt för en utskällning angående det här nu i veckan faktiskt.

Pratade med min syster om min bebis i magen och jag sa att jag gissar på en tjej. Då häver hon ur sig vad hon uppenberligen gått och stängt inne en lång period:

"Ja jag hoppas VERKLIGEN att det är en tjej! Blir jävligt synd om den ungen om det blir en kille som du ska hålla på med rosa och sånt! Rosa nappar och tjöjor allt all möjlig skit på en POJKE! Nää stackars unge säger jag bara så jag hoppas verkligen att det blir en tjej!"

behöver jag nämna att hennes drygt 6-åriga dotter är uppfostrad i en rosa dröm med prinsessklänningar och My little Pony medan sonen, 4,5 år får hålla till godo med beige, blått, svart, grått, spindelmannen, actiongubbar osv.

Får dessutom hela tiden höra hur fjolligt det är när pojkar lipar och för att han ibland vill testa storasysters saker.

Vi står TOTALT olika i den här frågan min syster och jag. jag försöker att inte diskutera saken alls för då skulle vi bli ovänner för livet. Bättre att hålla käft. Hon kommer aldrig ändra sig och definitivt inte jag heller.

Som när min son började brottning så menade hon att då fanns ju risk att han blir bög...killar som ligger på en matta och kramas i trikå... eh..ja folk utan hjärna kan vara rätt roliga i sina funderingar. Mig veterligen så är min sambo inte det minsta bög trots att han var brottare och nu är tränare i brottning. men men.

För den delen så skiter jag FULLSTÄNDIGT i vem min son vill ha sex med när han är vuxen. jag vill inte veta vad han gör i sängkammaren oavsett vem han har med sig i sängen. Om jag får en svärson eller svärdotter hem på middag är också otroligt ointressant.

Jag tycker att folk som min syster är grymt korkade, trångsynta och obildade. Det är sådana som hon som för vidare samhällets fördomar. Tur att sådana som min son som fått lära sig lute vettiga saker också växer upp och kan ge lite motvikt.

Min son har jag lärt att alla får ha PRECIS vad de vill på sig, att man får vara kär i VEM MAN VILL, att alla är lika mycket värda, oavsett kön, läggning, hudfärg. Eller ja...lärt och lärt. detta är ju saker som barn tar för givet när de föds tills någon idiot plockar ur dem detta!

Svar på tråden Ang flickor och pojkar?