Inlägg från: Mary Cherry |Visa alla inlägg
  • Mary Cherry

Ang flickor och pojkar?

Kiralves: Varför kan de inte bara få vara barn?

• Mary Cherry
    Bonanza: Det är så skönt när nån som är bättre på att formulera sig skriver precis det man själv hade velat skriva!
  • Mary Cherry

MarcusEmelinJosefinesMamma

NEE ... JÄMNSTÄLLDHET det är vad man vill ha och som givetvis ALLA strävar efter i allt som tänkas kan.
    -Vi vill ha JÄMSTLLDHET.

Jag tror att lilla ANNA som har en SNOPP och KLÄNNING kommer att få svårt att finna sin identitet.
    -Vad jobbigt det måste vara för alla Kim, Kaj, Robin, etc. som inte vet om de är tjejer eller killar.

Du mamma...den där tröjan jag har med hjärtan på den där lila du vet ... jag tycker verkligen inte om den kan du inte ge den till bättre behövande, kanske till en flicka då ja tycker att den skulle passa sig bättre på en tjej än på mig?
    -Skulle min son säga så skulle jag fråga honom varifrån han hade fått uppfattningen att den skulle passa bättre på en tjej.

• Mary Cherry
    MarcusEmelinJosefinesMamma skrev 2006-12-28 22:58:43 följande:
    Men OM det är hans egna åsikt och tycker att den tröjan bör sitta på en tjej .. skulle du då inte respektera honom pga av hans åsikt?
    Först skulle jag fråga varför han tycker att den bör sitta på just en tjej, varför inte på ett annat barn bara?
  • Mary Cherry

Klart jag skulle respektera mitt barn, men jag skulle fortfarande inte tycka att det var rätt. Och jag skulle bli väldigt nyfiken på varifrån hen hade fått den uppfattningen.

• Mary Cherry
    MarcusEmelinJosefinesMamma skrev 2007-01-02 23:37:21 följande:
     kvabbso:Jag har inget svar på som du skriver: "Ge mig bra förklaringar till varför flickor måste kläs i grisrosa och pojkar inte kan ha en glitterkatt på tröjan! Det är nämligen totalt obegripligt för många, så du som har svaren - ge oss dem"Jag kan inte svara på de eftersom jag inte vet de.Har nämligen aldrig skrivit att dom MÅSTE ha de.De enda jag skriver är de jag själv tycker att det ska vara pojk å flick kläder.Ditt ihop knåpade inlägg var roande.
    Det där är ju bara ordvrängeri från din sida. Ta bort ordet måste och svara på varför du tycker att flickor ska kläs i grisrosa och pojkar inte får ha glitterkatter på tröjan istället.
    MarcusEmelinJosefinesMamma skrev 2007-01-02 23:37:21 följande:
     Sååå nu har jag sagt mitt.Min åsikt e lika mycke "fel" som eran.Bara för att man tycker en sak så behöver de inte betyda att det behöver vara fel.Men jag tycker de e skiiit fult å klä en pojke i flick kläder.Ni kallar er förmodligen feminist/er bara en vild gissning.Hoppas nyårsfirandet vart bra iaf.
    Du kan ju aldrig veta om det var en tjej eller en kille du såg i den rosa tröjan med blommor på, det syns ju inte på små barn, om man inte utgår från färgerna på kläderna som vissa gör.
Svar på tråden Ang flickor och pojkar?