Inlägg från: Kiralves |Visa alla inlägg
  • Kiralves

Ang flickor och pojkar?

vadå könsroller?
    de är ju pojkar och flickor inga neutrum

Huruvida det är medfött att gilla bilar eller dockor kan man ju fråga sig, men mina killar leker att allting är bilar, och dockorna som vi har är de inte intresserade av, tycker dock att det ska finnas fler pojkdockor

men jag tycker att det är överdrivet fånigt att klä sina pojkar i klänningar och dylikt barnkläder ska få vara mer neutrala, när jag var liten hade både tjejer och killar samma kläder nu är det så flickigt eller pojkigt, men att ta på sina pojkar klänning eller sina tjejjer utpräglade pojkkläder är ganska fånigt, varför får de inte vara pojkar och flickr, är det något fel på att ha det ena könet eller det andra???

• Kiralves

MaryCherry, jo precis, jag förespråkar egentligen neutrala barnkläder men jag ser ingen vits i att klä på pojkar flickkläder eller machokläder på tjejer, jeans tröja, myskläder, klänning till fest på flickorna, konstym och fluga till fest på pojkarna

• Kiralves

jag tycker inte att det är så sjukt socialt betingat, till viss del kanske, men det beror mycket på föräldrarna. Jag köper absolut inte krigsleksaker eller kamoflage till mina killar och hade jag en flicka skulle hon absolut inte få ha några barbies eller bratz. Men pojkar och flickor är ju olika och det är inget fel med det bara kul.

• Kiralves

Bonanza, vad bra att du är helt säker på din teori:)

• Kiralves

OM folk vill klä sina pojkar i klänning och sina flickor i Machokläder så får de gärna göra det, jag stör mig inte alls, de har ju en teori som de vill leva efter. jag klär mina barn som jag vill eftersom jag har min teori. jag kan tycka att den andra teorin är konstig men jag tar inte illa upp, blir irriterad eller liknande. Lika lite som jag hoppas att folk inte tar illa upp för att jag inte klär mina pojkar i klänning.

• Kiralves

Jag växte upp med mina färäldrars religion, moral osv, men det innebär inte att jag fjärmades för allt annat, när jag var stor nog bestämde jag själv, tillhör inte samma religion och lever inte direkt som de....De klädde mig som de ville när jag var liten, mest tröja och jeans, och nu klär jag mig som jag vill, när jag var tonåring var jag Goth

Svar på tråden Ang flickor och pojkar?