Ang flickor och pojkar?
Nämen...Vad är fel med att en pojke har blommor på kläderna?
Även om ni säjer att ni inte "styr" era barn så tyvärr, där tror jag ni har fel...
Även om man kan tycka att kläder är en skitsak när det handlar om könsroller så tror jag det har väldigt stor betydelse.
Det blir så att flickor ska ha söta gulliga puttenuttiga kläder, medan pojkar ska ha tuffare tåligare osv. Och hur ser det ofta ut på skolor nu? Jo, just så. Flickor ska söta och snälla, medan pojkarna är tuffare och tar plats...Sen kan man ju tycka vad man vill om det är fel eller inte, men det tycker iallafall jag!
Ang. färger så tycker jag att barn kan ha alla färgar. Jag kräks när jag hör orden flick- och pojkfärger..
Och bikini till en bebis? Snälla!! Jag skulle aldrig få för mej att sätta på varken en dotter eller son en bikini. Bikini kan min tjej få ha när hon är stor nog för det.
Sen tjejen som fota sin kille i en klänning. Herregud släpp det! Att barnet skulle bli kränkt är bara skitsnack..Killen lär inte bli allvarligt mobbad för det. Och vad vet du. Din kille kanske kommer vilja klä sej i tjejkläder när han bli större..Då kanske han känner sej kränkt över att du fotade honom i pojkkläder som liten! Oj hemska tanke....
Lika bra vi bli naturister allihopa för annars kanske nån blir mobbad...