Inlägg från: FiaÅkotten |Visa alla inlägg
  • FiaÅkotten

Ang flickor och pojkar?

men herregud varför skulle det vara TASKIGT av zebran... att köpa en sån body till sin son???

OK att alla inte känner sig så mogna att de kan se förbi färgerna men att säga att det är taskigt att han EV skulle kunna misstas för tjej???

Tycker du TS verkar vara väldigt rädd och osäker. Då är det enkelt för dig att lita till hur de klassiska reglerna för tex hur flickor och pojkar ska se ut.

*jag vill uppfostra en en stark person inte en tjej/kille om ni förstår hur jag menar*

och som

• FiaÅkotten

tror inte alls att det blir svårare att hitta sin identitet som tonåring för att man fått ha alla färger. Snarare tvärtom. Barnet har haft en chans att komma på vad han eller hon tycker om inte bara fått talat om för sig vad han/hon borde gilla för att man har ett visst kön.

Och bara för att man vill ha jämställdhet betyder det inte att alla skall vara likadana. Men att alla har lika värde. Även pojkar i rosa.

Barn formas av allt vi vuxna gör och säger de är ju som oskriva blad när de kommer och vet helt enkelt inte att rosa är för flickor och inte pojkar innan någon talat om det för dem

• FiaÅkotten

MEJM men en åsikt som nu din angående flickor i rosa och pojkar i blått som är så stark att du tycker SYND om barn som har alla färger flickor i blått och pojkar i rosa tex. Är ju något som påverkar dina barn det är ju bara att konstatera. Precis som det påverkar dem att ex ni har alltid haft olivolja istället för linfröolja (ex) och sannolikheten att dina barn när de flyttat då köper olivolja (iaf till en början) är ju stor för att dem blivit påverkade hemifrån. det har alltid varit så. På samma sätt blir ju att rosa har flickor och blått hör till pojkaR

• FiaÅkotten

(barn i famnen allt kom inte med)

Att din äldsta dotter nu hittat en annan väg är ju inte synonymt medatt hon inte påverkats av dina värderingar och åsikter.

Jag var punkare när jag var tonåring, INTE poppis hos mamma och pappa men HELT tvärtemot deras åsikter smak osv. Lite tonårsrevolt liksom.

Svar på tråden Ang flickor och pojkar?