Inlägg från: Häxan Jia |Visa alla inlägg
  • Häxan Jia

Ang flickor och pojkar?

Jag anser att barn oavsett kön kan gå klädd i vilken färg som helst. Personligen så tycker jag att just spädbarn är svåra att se vilket kön dom har oavsett färg på kläder. Jag ser ingen mening med att bara ha rosa på flickor och blått på pojkar.

Jag anser även att det är mycket dumt att tvinga barn till att ha långt eller kort hår. Som barn blev jag tvingad att ha långt hår, väldigt långt hår för det skulle minsann flickor ha tyckte min mamma. Jag har kort hår idag, jag har till och med vart rakad och kände mig femeninum ändå... Sånt där kommer inifrån och har inget med färg och hårlängd att göra.

Barn måste få vara barn, en pojke som leker i en kjol och har spännen i huvudet blir ju för den delen inte gay.... Vilket många med TS uppfattning och åsikt om färger och kön brukar få för sig.

Tack för ordet / Häxan.

När tillvaron går i alltför snäva cirklar, krävs det något oväntat för att rubba dem....
  • Häxan Jia
    kvabbso skrev 2007-01-01 19:22:45 följande:
    *väntar fortfarande på svar*Varför är det så hemskt om barn kläs som _barn_? Varför måste det synas i klädvalet på en ettårig pojke att han är pojke och att en flicka är en flicka? Varför? Vad är egentligen problemet med att frångå detta? Det vore mycket intressant att få veta... Det verkar ju som att det är något mycket farligt och otäckt! Håller f ö med Häxan Jia (jag tror inte heller att pojkar med hårspänne blir gay!) och malin ulrika (hål i öronen på småflickor är totalt oansvarigt!).
    Jag är som du väldigt nyfiken få vilka svar TS ger dig på dina frågor....
    Stolt moster till Sebastian som har rosa mössa med sitt namn på
  • Häxan Jia

Ni kallar er förmodligen feminist/er bara en vild gissning.

TS jag antar att du med det tänkte dra oss andra över samma kam.. to bad lady lady. Jag kan bara svara för mig själv, nej jag är inte feminist i den bemärkelsen som det ordet ofta används som idag.

Jag har inga problem med att vara hemma fru om det är ekonomiskt möjligt, jag rakar mitt kön för min egen skull och jag färgar håret för min egen skull också. Skall sanningen fram så är det mesta jag gör med mig själv för min egen skull.

Om feminist innebär lika lön för lika jobb, ja då är jag feminist.
    Men om feminist innebär att alla män är djur och borde avlivas så är jag inte feminist.
    Till skillnad från dig så skiter jag fullkomligt i reklam och måste inte prova en vara bara för att de står en halvnaken brud och visar upp inpackning. Bara grejen att visa en halvnaken tjej i en reklam riktad till kvinnor är för min del löjlig... och i ärlighetens namn så gör det mig mer avig infö varan av princip.

vad jag inte förstår med dig är varför du ens orkar slösa din egen energi genom att irritera dig på vad andra spökar ut sina barn i. Hur orkar du bry dig om det? Jag förstår verkligen inte.  Fundersam

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.....
  • Häxan Jia
    MarcusEmelinJosefinesMamma skrev 2007-01-03 01:00:03 följande:
    Häxan Jia TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-28 08:17:15:"men då en förälder kommer gåendes med ett neutralt barn där man inte kan se om det är flicka eller pojke då blir jag så irriterad"Skulle vara mer inriktat på pojkar med flickläder på...neutrala barn och kläder var inte riktit rätt formulering.. Jag MÅSTE inte heller köpa eller prova."TS jag antar att du med det tänkte dra oss andra över samma kam.. to bad lady lady. Jag kan bara svara för mig själv, nej jag är inte feminist i den bemärkelsen som det ordet ofta används som idag."Å nej du tjejjen de tänkte jag inte... Men jag såg ett inlägg här på FL som skulle kunna vara skrivet av människor som anser att endast deras uppfattning & åsikter var dom enda rätta.Som inte kan acceptera att alla inte tycker som dom.Som måste försöka "vinna" Och som skapar nya drastiska debatter då dom inser att dom inte längre har nått att komma med.Inlägget var:Att inte vara femenist är som att skita sig själv i ansiktet.Det är en fin och bra människosyn de eller?Ne, nu e ja trött på de här fånerierna och på att ni andra som klär era barn hur ni vill inte kan respektera att alla inte tycker som ni och att ni kan få de att framstå så otroligt illa/smutsigt att klä sina barn på de vis man själv gillar.Ni får gärna klä era barn hur ni vill och det kommer jag oxå att göra.Å ja kan nästan slå vad om att bara för att mina barn kläs i den klassiska stilen så tar dom inte över Saddams "jobb" och förhoppningsvios så lär ni era barn att man bör bli respekterad för den man är inte för hur man går klädd.Eftersom ni anser att ett barn som är klädd "könskodat" intehar samma goda förutsättningar att bli fina omtänksamma och ödmjuka personer så sätter jag punk här.Jag vill oxå påpeka att jag inte nånstan nämt att era barn som är "blandbarn" skulle må dåligt av de, villklet vissa människor här inne mer eller mindre påstått om våra barn, jag menar våra barn som har pojk å flick kläder.Jag skulle kunna sitta här och "försvara mig" i evigheter..Men jag tycker att det spårat alldeles för mycket.Att tala om färger på barns kläder till att jorden skulle gå under ...Och att det dessutom skulle ha med att göra hur vi klär våra barn kommer jag aldrig hålla med om.Och skulle jag någon gång ändra mig och anse att jag förstört och påverkat mina barn neg pga av mina färgval så ska ja skriva en bok om de.
    Riktade du allt det där till mig?

Det känns lite lustig för du debatterar saker som jag inte ens vart inne och rotat i

Ha en fortsatt bra kväll, nu skall jag iaf sova.
  • Häxan Jia

Oki, ja blev lite konfunderad bara Fundersam Räcka ut tungan

Tänkte bara att det var ingen tråkig salva för en ganska liten fråga

natti natt

• Häxan Jia
    hönapöna2 skrev 2007-01-03 01:31:42 följande:
    Häxan Jia: Var har du sett innebörden "alla män är djur och borde avlivas" på feminism?
    Jag har inte sett innebörden någonstans. Jag fick höra av en killkompis att en kvinna uttryckt sig så på tv när ROCKS eller hur dom nu stavas var med i ett program på tv:n.

Hörsägen inget annat. Hurså?
  • Häxan Jia

Hönapöna...

Var inlägget till mig eller bara för allmän information?

• Häxan Jia
    hönapöna2 skrev 2007-01-03 16:29:22 följande:
    Häxan Jia: Det var till alla intresserade men mest ett svar på din fråga "Hurså?"
    Mitt hurså var mer en undran om varför du frågade vart jag fick meningen ifrån... Inget annat....

"man erkänner att det finns ett kvinnoförtryck och att man vill kämpa för att få bort detta"
     Fast om det är den meningen som är feminismens grundval så är jag väl feminist då

Jag anser väl bara att jag kämpar mer för människan i sin helhet än att dela upp oss i kön och skillnader. Män och kvinnor är olika och så kommer det nog vara ett tag till, även om de fysiska verkar börja jämna ut sig mer och mer.
  • Häxan Jia
    Jan 39 skrev 2007-01-05 01:38:28 följande:
    Jag har forskat lite i frågan och funnit att det mest är kvinnor som förtrycker andra kvinnor.Vi män bär dem gärna genom livet
    Jan jag håller faktiskt med dig där. Det finns väl ingen som dömer en kvinna så hårt som en annan kvinna. Kvinnor är sjukt duktiga på att frysa andra kvinnor ute ur gemenskapen och en massa annat skit.. helt sjukt....

Och det kan ja säga er den man som orkar bära min matchvikt genom ett helt liv, det är en man med stort M.
  • Häxan Jia

Isolde... bra skrivet..

Min mamma gjorde så med mig, på med flickkläder, klääningar och sånt.. men hon gav upp efter x antal trsiga kjolar, strumpbyxor mm och tillslut fick jag byxor med käcka rump och knälappar i skinn på

Kanon tyckte jag, man fick mindre sår då när man klättrade i träd och donade

• Häxan Jia
    Maja Gräddnos skrev 2007-01-07 13:55:44 följande:
    Häxan Jia-Jag har exakt samma erfarenhet! Min storasyster och mamma har bägge varit riktiga flick-flickor, älskat dockor och klänningar och så där! Jag hade absolut noll intresse för sådant, det värsta jag visste var kalasbyxor och kjol, fy vad obekvämt!När jag var sju år var min stoooora idol Indíana Jones och de bästa och finaste kläder jag visste var ett par nedärvda khakifärgade manchesterbyxor. Åh, vad jag tyckte de var snygga och bekväma!Så även om man uppfostras till att bli en "ängel och prinsessa" kanske man är en Indiana Jones inuti!
    Precis, jag älskade Jones och steven seegal... Passade dåligt ihop med kjol och strumpbyxor vill jag lova.... Ninja turtels var också coola då på den tiden...

det långa håret blev jag tvingad att ha ett tag till, men till sist rök det av det med...
  • Häxan Jia

NI glömde en väldigt viktig sak nu... alla som är blona är snyggare och roligare, brunetter är fula och tråkiga.....

Eller är det inte så?

Svar på tråden Ang flickor och pojkar?