Inlägg från: MarcusEmelinJosefinesMamma |Visa alla inlägg
  • MarcusEmelinJosefinesMamma

Ang flickor och pojkar?

Nej det är inte konstigt.

Och jag är inte rädd att min son ska bli mobbare pga mina färgval..heller inte att din skúlle kunna bli ett mobboffer pga dina.

Så länge man lär sina barn att respektera andra människor för vad dom är inte för vad dom har på sig.

Självkännsla är ett mycket bra ord.

Man hjälper sina barn att bygga upp en självkännsla och att bli sympatisk mm mm MEN om jag tycker att det är fel å inte du så respekterar jag dig iaf för den människa du är.
    Dina åsikter står för dig och bara för att jag inte delar din uppfattning så betyder de inte att jag inte respekterar dig som person :)

Bonanza .. det verkar som om det stora problemet är människor som du :/
    Som anser att den enda rätta åsikten är din egen.
    Det är trångsynt att endast kunna se det ur sitt eget perspektiv.
    Du anser att alla som inte håller med dig har fel.
    Du anser att om alla tänkte som DU skulle risken för mobbning att minska.
    Fine ... Så tycker du och det är din rätt som människa att få uttrycka dina åsikter.
    Men nu vänder vi på steken ...
    Jag anser att pojkar skall kläs som pojkar och inte som flickor dvs med glitter å rosa mm.
    Vet du vad den STORA skillnaden är?
    Jo de är att detta är min PERSONLIGA åskit.
    Jag tycker det skall vara så.
    Och skulle alla andra tänka som mig så skulle risken för mobbning att minska!
    Öppna ögonen och INSE att det som är rätt för dig är kasnke inte rätt för nån annan å vise versa.

Du skulle se snett på min son..............NEJ de skulle jag inte, ja skulle tycka att det var taskigt emot honom.
    Alltså tycka synd om en pojke i flick kläder är inte desamma som att se snett på!

Hehe .. tänk att de ska vara så svårt att förstå att det finns anda människor som inte delar åsikter.
    jag har inte påstått att ni är sämmre männikskor för att ni sätter på era pojkar flickkläder.

Måste fråga er som gillar att sätta på era barn alla sorters kläder då riktar jag mig till er som har pojkar och klär dom i sk flickfärg...

Hur tänker ni då ni handlar?

Går ni raka spåret till flick avdelningen för att söka efter tex en tröja till er son i ljus rosa med prinsessor på?

Eller går ni bara in i butiken å slänger en blick åt båda hållen (då de brukar vara delat på 2 avd) Å sen går mot de som såg ut som ett "ahaa" den ska vi ha.

Eller ... Hur gör ni?

Tittar ni i barnets klädförvaring å tänker, Uj stackars orvar, han har ju inga kläder i ljuslila med glitter och volanger.
    Mitt barn ska ha alla tänkbara klädesplagg..så nu måste vi ut å shopa lite och styr sen stegen mot "stan" för att gå raka spåret till flickavd å leta efter nån vacker glamour tröja han inte har?

hur gör ni??

De kanske skulle märkas OM jag hade nån i min omgivning som klädde sin/sina söner på de viset.
    Men de har jag inte.
    Men om jag tänker (dvs tänker å inte säger de e skillda saker) så NEj jag tror inte att mina barn skulle ta notis om de då.
    Inte dina barn heller för den delen om de nu skulle råka vara din son ja skulle tycka synd om.
    Därför att jag skulle ju inte glida fram till dig å säga:

Men fy fan va du e taskig mot din son.
    Hur kan du sätta på honom flick-kläder, har du missat att han e pojke eller?
    Du lill-killen i rosa .. DIG tycker jag synd om.
    Å du ska veta att din mammas åsikter inte delas av mig.

*hehe* De fattar du väll?!

Jag skulle inte säga de, jag skulle tänka de.
    Vad ja tänker är ingen som vet, hör eller ser.
    Så vida du inte tankeläsare.

Skulle du som anser att mina barn har begränsade klädfäger och en mamma som e trångsynt tala om det för mig då mitt barn var med du tyckte att som du gjorde?

Samma gäller ditt tänkade, du för över de på dina barn.
    Dom känner av din negativitet gentemot oss som gillar kill å tjej färger på kläder vi sätter på våra döttrar resp söner.

Är det de rätt då?

Får bara Du / Ni som sätter på era barn vad som hälst tycka å tänka så utan att det blir nått negativt av de?

I så fall har inte alla människor rätt till att ha en åsikt som skilljer sig från era.

Att era åsikter skilljer sig från mina betyder inte att era är dom enda rätta!

"Molnet, visst var det en underbar tid? Alla barn sprang runt i velourdressar i rött, orange, brunt eller grönt och ingen tyckte det var något konstigt med det. Sköna, mjuka, lekvänliga kläder som passade alla."

Det var en underbar tid då de .. Men vad är det för tid nu då?

men vi kan ju leka en annan lek då?

ni som anser att vi gör fel då vi gillar att klä våra barn efter de vi anser passar bäst vad speglar de då?

Blir det inte negativt?

Det är precis samma sak fast det är då eran åsikt som är den felande länken.

Skulle alla som inte tycker som ni tänka fel och göra sammhället en otjänst genom att tycka å att finnas?

Kanske är det vårat fel att de finns krig oxå.. ja menar de är ju oftast män som krigar.
    kanske är det kläderna som vi satt på våra barn som är anledningen till osämjan som finns i vår värld?

Efeter som ni ju anser att jag är trångsynt och har fel uppfattning om klädvak då de gäller barn.
    Era barn märker ju de oxå isf ?

Men vad igentligen gör att era åskiter är som enda rätta?

*nyfiken*

Hehe .. "Om jag inte tyckte att min åsikt var rätt skulle jag väl inte ha den?"

Då har vi iaf nått gemensamt *s*

Svar på tråden Ang flickor och pojkar?