Gaviscon flytande... GUD vad äckligt. Har ni några råd???
Hej alla glada blivande mammor!!! Jag har världens halsbränna! började med graviscon flytande igår, men den var fruktansvärt. Har ni några goda råd om hur man kan ta den på ett bättre sätt??
Hej alla glada blivande mammor!!! Jag har världens halsbränna! började med graviscon flytande igår, men den var fruktansvärt. Har ni några goda råd om hur man kan ta den på ett bättre sätt??
testa rennie tuggtabletter
Drick fort å ha något med mycket smak berett.
Ja Rennie är TOPPEN. Förutom att de innehåller socker... Vilket inte Novalucol gör... Men Rennie är bäst!
jag drack fort och borstade tänderna med än gång, gick hyfsat de flesta gångerna men jag hade det i början av graviditeten och med morgon illamåndet och illamåndet överlag så var man tvungen att vara snabb med att få in tandkrämen i munnen då försvinner lite av den otäcka smaken lycka till
Jag tar Gaviscon som tabletter och de är rätt ok, lite äckligt med skummet i munnen bara, men man vänjer sig. De hjälper jättebra mot min halsbränna.
Jag äter Gaviskon tabletter.. Kom på rätt tidigt att ist för att stoppa in hela tabletten o tugga sönder den så bet jag av halva o tugga sönt, sen nästa halva.
De blir inte överskummit då och det funkar bra..
Nu i slutet har jag nästan börjat gilla smaken av dem oxå *s*
Kram o God Jul!
Träffade läkaren igår o han sa att jag skulle skippa rennie och nuvalucid(novalucol) för de är inget bra... Gaviscon är bäst.. Jag använder tabletterna men de är väldigt äckliga de me... försöker skölja ner dem me lite vatten men de försvinner ju aldrig!!!
man vänjer sig med tiden, det är bara att svälja och tänka på annat... *ler*
Det funkar iaf bäst
Sötmandel ska vara bra fick jag veta av en barnmorska - har inte testat själv! Gaviskon-tabletter tycker jag smakar bättre än flytande - för det är urk!!!
jag åt mandel i början av grav och de funkade jättebra i början sen blev de värre....
usch o du din stackars krake! Graviditetshalsbränna önskar jag INGEN!
Jag tuggade Gaviscon i ca 18v,sen hjälpte dom int elängre..Då gick jag på Omeprazol sandoz(kopian på losec mups) och ALL halsbränna försvann! Helt fantastiskt! SÅ det e mitt tips,dock så e dom ganska dyra...
Annars levde jag efter principen: Små,täta måltider dagtid,INGET efter kl 21 och middag senast 19..Annars fick jag inte sova...Och pizza var oxå bara att glömma...
Lycka till och grattis till magen!
Första gångerna jag tog flytande Gaviscon, så kräktes jag, jag hade dock graviditetsillamående också, som gjorde att jag kräktes av det mesta.
Men jag vande mig. Tänk på annat, svälj det snabbt, skölj genast munnen med vatten och borsta tänderna, så gjorde jag iaf.
Pröva med tuggumi efteråt.
Tycker nog att flytande är bättre än tabletterna. Det tar längre tid att tugga och svälja ner skiten än flytande. Ta allt på en gång är min tips och sen vatten efteråt. Jag håller på med min 5e flaskan och visst i början vart det jätte äckligt men nu har man konstigt nog vant sig vid smaken.
härda ut,
snart känns den inte lika äcklig längre.. =) /Hannah
Novalucol funkar bra för mig, god mintsmak och ingen uppoffring att äta dem.
Det finns ganska mycket att välja mellan om du inte gillar Gaviscon. Gå ner på apoteket och köp något annat. Själv kombinerar jag gaviscon med rennie tugg tabl. Har även provat Novalucid, vilket smakar som rennie...med andra ord mycket godare än gaviscon.
Du får prova dig fram.
Jag kräks av Gaviscon så jag tuggar novalucol istället. Det smakar i princip som godis.