• fiffi84

Missfall?

Fick liten gråaktig flytnng i natt. Jätte rädd för missfall. Det har onte kommit något mer. Tog för givet att missfall var på väg. Är det någon annan med grå /rosa flytning som inte fått missfall?

• Svar på tråden Missfall?
  • corax

Jag har haft rosa flytning tidigt i graviditeten, och även rejäla blödningar lite senare och det har gått bra hittills

Det är jättevanligt med rosa flytningar och små blödningar under graviditeten!

* v.30 *
  • Elize87

ja jag hade oxå rosa flytningar en period o var jätte rädd för missfall oxå! det är klart m,an är man vill ju at tdet ska gå bra! :) men det var ingen fara.. o som corax skrivit så ör det jättevanligt! så inget du ska oroa dej för :)

• fiffi84

vet ni hur man får fram nr till kvinnokliniken i Västerås?

• Fica

021173800 är numret till Gyn i Västerås.

~Inte officiellt gravid så skriv inget i min gästbok ang graviditet~
  • fiffi84

Nu har jag pratat med dem? dom tyckte jag oroade mig i onödan. Vanligt med rosa och grå flytning vid graviditet. Jag ska försöka tänka positivt och vänta och se.
    Men visst är det svårt.

• corax

Ja, visst är det svårt! Man oroar sig massor. Men försök tänk på dels att det som sagt är jättevanligt med rosa flytningar utan att det är nån fara och dels att det går bra med de allra flesta graviditeter Även om det finns en viss risk för mf så är chansen att det ska gå bra mycket större!

Vilken vecka är du i?

• fiffi84

vet inte min senaste mens hadde jag den 9 nov men har oregelbunden mens så jag tror jag hade äl i borjan av dec. Men om man räknar från den 9 nov så är jag i vecka 6+1

• Anna55

Jag hade några rosa flytningar vid min första graviditet, runt vecka 6. Blev såklart jätterädd men det var ingen fara. Lycka till!

• corax

Fiffi, då är du ju en liten bit på väg iallafall De flesta mf inträffar troligtvis innan man ens visste att man var gravid. Så försök att inte oroa dig! Din rosa flytning är säkert ingen fara

• fiffi84

Försöker tänka så och lugna min oroliga man. Vi fick ju missfall i maj också i vecka 5 el 6. men ska tänka positivt i stället.
    När barnmorskorna säger att det är vanligt vad menar dom då. hur många prosent eller dyligt? någon som vet?

• corax

Jag fick också mf i maj i v.5 och har varit ganska orolig till och från under denna graviditeten. Tänk också på att risken för att du skulle få mf igen inte är större än för nån annan som inte fått mf innan!

Vet inte hur pass vanligt det är med blödningar, men en vild gissning är minst 1/3.

• Margaret

Det jag fick höra var att rosa/brun flytning är inga problem, men rött klart blod ska man kolla upp. Jag hade rosa flytningar under de första veckorna och de gick över. Sen kom en klarröd blödning en kväll. BM bad mig avvakta och se hur det var nästa dag, men då blödde jag mycket och åkte in.

Efter VUL visade det att fostret levde och hjärtat pickade, men något bredvid hade blött ut, utan att skada fostersäcken.

Alltså gick det bra i båda fallen, men rosa flytningar är vanligt så det ska du inte vara rädd för.

ta hand om dig!

• fiffi84

De grå och rosa flytningarna har slutat och har inte haft det på två dygn. Så just nu känns det som fara är över just nu. Är glad för varje dag bebben vill stanna kvar.

God Jul!!

Svar på tråden Missfall?