• StockholmsPärlan

Ge bort julgodis men i vadå?

Jag har bakat julgodis för att ge bort i julklapp, nu undrar jag vad jag ska ge dem i? Några tips? Snälla svara snabbt.
    Tack!

• Svar på tråden Ge bort julgodis men i vadå?
  • norpan74

Slå in det i celofan och nåt snyggt band eller snöre. Jättefint!
    Jag gick in i en blomsterhandel och köpte celofan av dom.

• Mejk

Gör en gamal hederlig godisstrut.. :)

• snillis

Det går ju att köpa färdiga plaststrutar. Jättefint att knyta ett presentsnöre runt och sätta etikett på.
    Annars kan man ju diska ur en glasburk och sätta en etikett på. Och klä locket med folie och sedan snurra runt med presentsnöre.

• StockholmsPärlan

Tack för alla tipsen, celofan tror jag det blir Ska jag då vika på något speciellt sätt? För de är väl bara ett stort genomskinligt papper? Tack!

• malin ulrika

Man kan ta en vacker engångstallrik också, med julmotiv, finns i olika storlekar, och så lägger man godiset snyggt på den. Sen sveper man in det hela i cellofan (se till att inte snåla, det ska sticka ut en bra bit åt ena hållet så man kan slå om snöre), och knuter en rosett med ett fint band runt. Eventuellt kan man också göra egna etiketter på datorn och skriva ut och klistra på.
    Cellofanet kan man liksom "vika" på två kanter så det blir some en "påse" (tejpa undertill) och på den tredje kanten där cellofanet liksom sticker ut, där knyter man det vackra bandet.

• malin ulrika

Om man har vackra glasburkar man inte behöver kan man ju ta det också.

• StockholmsPärlan

Var kan jag köpa färdiga platsstrutar? Låter också fint

• norpan74

Jag brukar klippa fyrkanter, lägga godiset i mitten och sen vika upp kanterna och slå snöre om.

• StockholmsPärlan

Många bra tips, engångstallrik med julmotiv låter super mysigt Tänker nog göra lite olika inslagningar, har så mycket godis. Många bra förslag!

Svar på tråden Ge bort julgodis men i vadå?