• Majälva

Big Brother - bra förebilder?

Ok, då startar jag en ny tråd då, eftersom det är onödigt av mig som inte gillar Big Brother att klicka på den tråden och störa diskussionen. Jag är med på det. Här är min fråga då:

Ni som tycker att BB är ett sånt fantastiskt program - skulle ni vilja att er dotter/son var med i programmet? Tycker ni att det är ok att de tar intryck av dessa människors beteenden, ser upp till dem och har dem som förebilder?

• Svar på tråden Big Brother - bra förebilder?
  • Oggy

Tycker att det är ett gäng slöhögar som sitter i en soffa...

• Smilie

Absolut inte!
    Jag skulle inte vilja att mina barn var med, men det är heller inte barn som är med i detta... Det är vuxna människor som gjort det valet.
    Om dom vill ställa upp i programet så bra , det ger mig underhållning och
    kanske dom en kick i kändisskapet som jag tror många är ute efter.

Kram
    Christine

• Andrundrun

Det är ju så i verkliga livet. Jag är också en slöhög som sitter i en soffa. Super till ibland o grälar med folk. Tycker dock att programet är patetiskt. De kan ju lika gärna sitta hemma o göra allt detta. Eller?

• Upptagen

Jag tycker absolut inte att tex bblinda och nu "nya" linda (carolina) är särskilt bra förebilder... men man har ju även ett ansvar för förälder. Istället för att förbjuda barnen att se på det så kan man ju se programmet tillsammans och prata med barnen om vad som händer. Om man inte låter ungarna se på det så tror jag att de lyckas ändå, hos kompisar och på internet tex.

Jag kan inte påstå att jag tycker bb är fantastiskt, däremot underhållande. Jag skulle inte ha något emot att mina barn skulle vara med när de var såpass gamla, förhoppningsvis litar jag så mycket på dem att jag inte tror att de ska göra något dumt. Samtidigt vet jag hur man var (är? jag är ju inte så gammal själv...;) i den åldern...

• Mamali

Läste i DN idag om att man kan dra paralleller till "White Trash"-exploateringen som finns utbredd i USA. Typ Ricki Lake och Jerry Springer. Samla ihop ett gäng mer eller mindre underprivilegrade personer (arbetslösa, lågutbildade, ensamstående småbarnsmammor), filma dem och förfäras sedan över deras omoral och sedeslösa leverne.

Jag tycker det är harmlöst - tycker mest synd om dem. Man får passa sig för moralpaniken och klassföraktet...

• Helen72a

jag tycker absolut inte att BB e ett FANTASTISKT program..... man jag tycker att det e bra o kul med lite intriger.... om min son, när han har åldern inne skulle bestämma sej för att va med i BB skulle jag naturligtvis inte jubla av lycka.... men det e ju ett val som han gör då.... o jag får lita på att han sköter sej i huset..... det finns ju faktiskt personer som inte flippar ut helt i programmet.... tex. Alex i fiol.... gjorde han bort sej någon gång..... o sedan ta "intryck av".... ja det kan ju va både bra o dåligt... förhoppningsvis har de "barn" som får se BB, redan en stark självkännsla o vet vad som e rätt o fel...... det e ju upp till föräldrarna o avgöra tycker jag... o ingen annan.............. kramiz

• Upptagen

Måste bara säga en sak till.. tycker verkligen att de som har barn utanför huset borde tänka sig för lite mer än vad de gjorde förra säsongen... helt fel att barn utanför ska behöva lida för vad mamma/pappa gör på tv.

• cockey

Precis som flera har sagt innan, det är ju inte barn som är med utan vuxna som har valt frivilligt att vara med så det är väl upp till var o en precis som det är upp till var o en att titta. Vissa roar det o andra inte o alla har en on/off knapp på tvn. (Mig roar det på nåt sätt) Men jag kan ju tycka att det skulle ha en senare sändningstid för jag tycker inte att det är lämplig småbarnstv. Har en 12-åring som inte ska titta men gör det hos kompisar i alla fall.

• annica83

Det är roligt att titta på =) men blir sur när det är föräldrar som går in i huset o skämme rut sig. (som Linda) hennes dotter blev mobbad i skolan bara för att Linda va så slampig. Hur kul kan det vara att se sin mamma ha sex, vara dyngrak och grina i tv?

Sen en sak, måste bimborna vara blondiner? Då blir d ju ännu mer "bimbo-stämpel" på blondinerna. Om dom måste ha en slampig tjej med så måste hon väl inte alltid vara blond?

//// Från hon som trivs med blont hår.

• tomtan

Jag tycker hela bb-grejen har ballat ur. Från början var det inte alls tanken att det skulle va en massa 6 med.. Jag tyckte bb var bra innan det blev en porrsåpa.
    Vill jag titta på porr så sitter jag uppe till efter 12 och kollar på tv1000, inte slår jag på 5:an klockan 19!
    Tyvärr har det blivit så här nu. Undrar hur mycket dem får visa igentligen vid den tiden?? Förresten..Hur intresserade är ni av att se när de går på toa, eller duschar??
    Nej skärp er på 5:an!

Till din fråga: Jag skulle inte kunna hindra dem från att vara med, men jag skulle inte uppmuntra dem heller.

Svar på tråden Big Brother - bra förebilder?