hjälp med en låt av tommy körberg.....
Vet nån om Tommy Körberg har gjort nån låt på engelska som heter nåt med "Children"??
Vet nån om Tommy Körberg har gjort nån låt på engelska som heter nåt med "Children"??
puffar
Vet inte tyvärr, men han har sjungit "pity the child", kan det vara den?
Har inte en aning, men varför inte googla "Tom, Mick och Maniacs"
ddu kanske finner svar då.
Tom = Tommy Körberg, Mick = Mikale Rickfors(tror jag) Maniacs resten av deras 60-tals band.
Behöver fler ledtrådar...
Dino78:
Nej, jag har tyvärr inte fått tag på den. Jag vet inte heller riktigt hur den går. Det var min mamma (som bara äälskar Tommy Körberg) som hade hört den låten en gång. Och den hade visst varit väldigt bra, och så frågade hon mig och jag kunde få tag på den. Men jag ska höra med henne hur den gick. Så återkommer jag hit sen. Vore snällt om du kunde och ville hjälpa mig
Och jag som är Körbergnörd måste genast dyka in i skivhyllan och leta efter vad det kan vara.
Kan inte vara någon av Beatleslåtarna han spelat in?
mejram:
Nej, det tror jag nog inte att det var. Om jag förstod min mamma rätt, så var det nån ny låt han sjöng. (Hon var och lyssnade på honom när han var i Borås och sjöng en gång i höstas)
Kolla in Körbergs hemsida bland albumen så hittar du förhoppningsvis låten:
www.basicallytommy.com/album.htm
Det är inte den där som heter God loves everyone? Har tyvärr inte den på CD men jag vet att jag sopelade in en konsert där han sjunger den låten. Har hört den live med honom oxå på julkonserten han höll. Då spelar han gitarr och sjunger den.
ÄLSKAR Körberg och har alla skivor så jag kan ju gå igenom alla engelska låtar
Dino:
Jo, den skulle det kunna vara. För det var nåt med "loves everyone" i den åxå sa hon. Den har han inte släppt på skiva då eller?? Min lilla mamma skulle bli jätteglad om hon fick tag på den låten.
Det är en låt som Ron Sexsmith har skrivit säger Körberg innan han sjunger den. Jag vet att jag laddade ner den förut med denna Ron men tyckte han lät som ett fyllo så jag raderade den. Älskar låten och tycker det är jättesynd att jag inte har den på skiva!
Körberg spelar själv gitarr och sjunger den...den är ganska lugn och väldigt bra.
Den kan ju finnas att ladda ner med Körberg oxå kankse. Jag har som sagt hört den live påjulkonsert och så sjunger han den på en konsert som jag har inspelad.
Om du skulle hitta den med Körberg så hojta till för jag dyrkar Körberg-skrället och vill ha låten själv på skiva och inte bara på video
Dino:
Ok, tack för svaren. Nu när jag vet den exakta titeln (för jag är nästan 100% säker på att det är den) så ska jag ge mig ut på jakt efter den. Jag lovar att ropa på dig om jag hittar den
Jag kan lyssna på låten på videon sen och höra om han sjunger Children i den så är det verkligen stensäkert på att det är den. Måste hur som helst lyssna på den snart igen
GOD LOVES EVERYONE
God loves everyone
Like a mother loves her son
No strings at all
Unconditional
Never one to judge
Would never hold a grudge
'Bout what's been done
God loves everyone
There are no gates in heaven
Everyone gets in
Queer or straight
Souls of every faith
Hell is in our minds
Hell is in this life
But when it's gone
God takes everyone
Its love is like a womb
It’s like the air from room to room
It surrounds us all
The living and the dead
May we never lose the thread
That bound us all
The killer in his cell
The atheist as well
The pure of heart
And the wild at heart
Are all worthy of its grace
It's written in the face
Of everyone
God loves everyone
There's no need to be saved
No need to be afraid
Cause when it’s done
God takes everyone
God loves everyone
Hittade texten på Ron Sexsmiths hemsida (man kan ladda ner versionen med honom om inte annat som sagt, kolla www.mp3.com)!
Dino:
Tusen tack
Hade helt fel, mega fel på Rickfors.
Här följer mer om Tom Mick o Maniacs.
Tom & Mick & Maniacs, svensk popgrupp som bestod av Tommy Körberg, Michael Johansson, Örjan Englund (gitarr), Ingvar Waldenström (gitarr), Leif Gyllander (bas), Bo Gyllander (trummor).
Gruppen bildades 1965 i Enköping,debuterade 1966 med låten "Don´t worry baby".