• puttinamnam

Någon som förlorat sin familj??

Jag har förlorat hela min familj, min lilla underbara familj.
    Jag kommer aldrig få gå på lucia på skolan, aldrig fler föräldramöte, inga fler träningar, inga smulor på golvet, mitt barn försvann i vattnet.....Borta....

Kvar finns minnen.......Och sorg.

Jag fölorade min bästa vän, min man, mitt barn.
    Jag fölorade mitt liv i tsunamin, och inget kommer någonsin bli det samma igen.

Var finner man styrkan?

• Svar på tråden Någon som förlorat sin familj??
  • astoria

ja herregud,om jag det visste.

• White sea

Vill ge dig en styrkekram och önska dig god jul, kan nog inte ens fatta vad du gått igenom men du finns i mina tankar.

• mamma37
    Heart Head Cryingkänner såååå med dig.........

Var inte själv med om det men har någon i min bekantskap som miste sin pappa o en klasskompis till min son...............

Tänker på dig så här i dessa tider...........

Kramisar till dig från mig!
  • Mirakel händer

*Kramar om*

Det är inte lätt, men hoppas du ändå har/får ett bra liv.

Vet inte vart man hittar/finner styrkan. Jag har inte förlorat någoon i familjen på detta sätt som du.

Men min sons stödfamilj gick bort i tsunamin, men det ABSOLUT inte samma sak...

Många styrkramar från mig och min familj.

• Bellizzzzz

du finner din styrka i dig vet att det är jobbigt för dig och jag beklagar sogen men strykan hittar du i dig den dagen du känner dig redo.

jag sänder styrke kramar till dig

//Puzzzzzzzzzzzz

,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-(_Bf 23dec_)-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸
  • Maria32

Oj oj oj.. fy så jobbigt.. En vän till mig förlorade sin dotter i katastrofen så jag förstår hur du känner det..

Det bästa du kan göra är att försöka finna styrka och i din styrka stärka andra.. du om någon vet ju hur.
    Kramar om dig hårt!!!

• TisseTiger

Nej detsamma kommer det aldrig att bli det kan jag förstå. Men förhoppningsvis så kommer du få nya saker att kunna glädjas år i framtiden när ärren bleknat lite.

Tills dess kan jag bara ge dig en riktigt varm och innerlig kram.
    Ta vara på Dig!

• babyblomma

Oj om man visste det, styrke kramar till dig..
    Livet är så orättviss och varför sk sådant få lov att hända...
    Tänker mycket på de som var med i katastrofen och jag hoppas ni kan på något sätt gå vidare..
    Man glömmer aldrig det som hänt...
    Ta hand om dig

• puttinamnam

Tack för alla varma hälsningar.
    Människan är skapt att klara sig genom olika kriser i livet men visst ifrågasätter man livet när en familj utplånas.
    Jag är inte ensam om detta, men skulle gärna vilja komma i kontakt med människor med samma livsöde som jag.
    Jag lever ett normalt liv idag, med jobb, vänner och fritidsaktiviteter....
    Men inget kan någonsin ändra på att jag är mamma, jag är någons fru.
    Jag har inga barn att handla julklappar till.
    Jag har inga barn att sätta på julkalendern till.
    Jag firar inte jul.
    Jag försöker sova.
    Kanske i framtiden,men inte än.
    Jag gråter annandagen, då är min telefon avstängd och min egen underbra mamma tillbringar dagen med mig.
    Sörjande, gråtande, frågande: VARFÖR?????

• morzan4

Så svårt det måste kännas nu när ytterligare en årsdag närmar sig...Förstår så väl hur otroligt missmodig du måste känna dig, du har ju förlorat dina närmaste på bråkdelen av en sekund.
    Hoppas ändå att du kan se att ditt liv har en mening, är övertygad om att du har mer gott i livet att hämta, annars hade du inte heller levt nu. Önskar dig allt gott och skickar en stooor varm styrkekram och en (förhoppningsvis) GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR!

• claudia79

Åh*gråter med dig* Kramar om och hoppas att du kan hitta någon ljusglimt i det mörker du förståeligt nog känner!

• Pink Rose

Har förlorat båda mina föräldrar och resten av släkten, dock på olika tidpunkter. Har som tur är 2 morbröder kvar, men det är supersvårt att ha förlorat "alla" redan som 21 åring.

Det finns ljuspunkter och man måste leva på dom, annars går man under Går inte en dag utan att man tänker på dom

• babyblomma

Jag hoppas med mitt hjärta att du finner en ljuspunkt i livet igen..
    Kan förstå att det måste vara svårt då allt är borta, du/ni har varit med om det värsta en männsika kan vara med om..
    Kan inte förstå varför detta skulle ske och varför så många människor skulle få behova lida...
    Jag hoppas du kan få fira en lugn Jul men kan förstå att det är svårt...
    Kramar till dig och jag vet det är jobbig period för er just nu...

• Blomsterpinglan

Vi förlorade en bit av våran själ och familj i tsunamin. Bävar inför två-årsdagen, alla sändningar på tv och alla tidningar. Har inte kunnat gå vidare alls...

• Snufserufs

Man får sig verkligen en tankeställare att inte ta allting för givet.
    Din berättelse berörde mig starkt.
    Jag ska krama mina barn extra ikväll.
    Det är så lätt att stressa och skynda för att allt ska vara perfekt och det är ju inte det som är viktigt i slutändan.
    Tänker på dig och önskar dig all lycka och styrka i framtiden.

• Koff

Jag lider med dig. Har själv min familj kvar men har förlorat många kära och nära genom åren. Jag kan inte riktigt förstå hur det är att förlora alla dom som står en närmast men jag kan tänka mig vilken enorm smärta och sorg det innebär.

Många varma kramar till dig, jag hoppas att du någon gång finner ro och frid så att du kan gå vidare i ditt liv. Sorgen kommer alltid finnas där men den blir med tiden lättare att bära. Spara dom fina minnena du har och låt den otäcka hemska smärtan lämna dig.

Ett fint kinesiskt ordspråk:
    "Du kan inte hindra sorgens fåglar från att flyga över ditt huvud, men du kan hindra dem från att bygga bo i ditt hår"

Ta hand om dig!

• irre42

här är en som vill ge dej en styrke kram tänker på dej önskr jag kunde göra mer för dej än att bara sitta här och vara lessen för din skull kramar dej extra hårt en dag som denna.täder även ett lljus för din familj .

Svar på tråden Någon som förlorat sin familj??