• Anonym (Undrande)

HJÄLP! Ni som äter carazette!

Hej! Jag har en liten son på 4 månader. Började med carzette 9 veckor efter förlossningen. Fick min mens 2 ggr på 4 veckor. Nu så har jag inte fått ngn mer mns och undrar därför om ni andra som äter samma mini piller först har fått mens och sen blivit av med den utan att vara gravida??? Läste ju i bipacksedeln att man kan bli av med mensen helt då man äter tabletterna. Det hade väl inte varit katastrof att vara med barn men jag vill ju kunna ge lillkillen mer egen tid innan han ska bli storebror. Är det tidigt att testa nu??? Kan det visa positivt fast man inte är gravid? Många frågor på en gång men jag hoppas att ngn kan hjälpa mig: God jul på er alla!

• Svar på tråden HJÄLP! Ni som äter carazette!
  • Anonym

Min har inte kommit heller.
    Borde vara dags typ igår
    Är iaf inte gravid eftersom vi kör med dubbelt skydd.
    Du kan ju ha sån tur att du slipper mensen helt!
    Men annars är det väl bara och testa om du känner för det.
    Skadar väl iaf inte =)

• Anonym

Jag äter dom och sen jag börja äta dom så har jag inte haft någon mens och jag har ätit 5karter nu. Jag börja äta dom när min dotter var 3mån och min men hade kommit i gång. Först blev jag bara nojig och trodde att jag var med barn igen men de var jag inte jag tror jag gjorde 4 grav test bara för att vara på den säkra sidan.
    Men de står ju i pappret att man kan bli av med den....

• LaFontaine

Jag åt och dem och blödde först inget alls för att sedan blöda lite varje dag varannan vecka, för att slutligen inte blöda alls.

En väninna blödde inget alls på ett år för att plötsligt en natt vakna av en störblödning. Nu har hon, ett år senare, inte ens haft en skvätt sen dess. Alla reagerar lite olika på cerazette.

• cloudberry79

Jag småblödde lite första månaden, sedan hade jag inte mens på hela tiden jag åt dem, vilket var över två år, på slutet hade jag någon liten blödning, men absolut inte mycket. Det är en ganska vanlig biverkning av Cerazette.

Ängeln Adrians mamma
  • Anonym

Jag hade mens då och då när jag åt cerazette. Ibland kunde det dröja 3 månader emellan, och ibland som vanligt, dvs 28 dagar mellan. Jag har aldrig varit gravid för det!

• MeandHim

Först fick jag ingen mens på 4 månader sen kom den. Efter det så had ejag typ ingen mens alls utan små mellanblödningar som kom och gick. Ibland med flera månaders mellanrum och ibland kund ejag blöda pytte pyttelite i 3 veckor. Så det är olika.

• carola1977

jag fick mellanblödningar kanske de första två månaderna med cerazette men sedan hade jag ingen mens alls så länge jag åt dem, ca 1,5 år. jätteskönt tyckte jag . fick tillbaka mensen efter en dryg månad och blev gravid ca tre månader efter att jag slutade med dem. nu äter jag dem igen sedan 1,5 månad men nu har jag inte fått någon blödning alls. bm trodde att det kunde bli så om jag började med dem innan mensen kom tillbaka.

Svar på tråden HJÄLP! Ni som äter carazette!