umgänge
Min dotter har nästan ingen kontakt med sin bio.pappa efter att jag gjort en anmälan till soc o de gjort en utredning. De ville skriva ett umgängesavtal men han vägrade så de har inte haft något umgänge alls pga. att vi inte kommer överens. Sista tiden var jag med vid korta umgängen på offentliga platser för att flickan skulle få igång sitt förtroende igen. Men efter att han missbrukat alla umgängen så upphörde vi med dessa. Hon är rädd för honom o vi har en överenskommelse med skolan att de ska meddela oss innan om han ringer o tänker dyka upp eftrsom hon är så rädd o inte vågar gå till skolan annars.
Efter en insident i slutet på sommaren har det varit tyst från honom i 4 månader men han har nu ringt ett par gånger när vi inte varit hemma. Min frågan är är jag hur jag ska kunna undvika umgänge så länge som möjligt då min flicka mår så dåligt av hans kontakt. Vi har gemensam vårdnad men inget umgängesavtal alls. Hon skulle aldrig våga träffa honom själv. Vill inte lämna in stämningsansökan pga. att vi mår bättre som det är nu, lugnt o tyst från hans sida. Skulle det bli rättsak åker vi på ett umgängesavtal som skulle vara förödande för flickan. Hon är 7 år.