• Springsteen

Nervös pappa???

Min kära sambo tror att han är ensam om att vara en nervös första gångs pappa.... Så finns det fler pappor där ute som kan lugna honom om att han inte är det????

BF
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-14 21:29:14:
    Vi fick en liten Wilmer den 5/1 och pappan klarade allt helt galant.. lite nervös var han men inte så jag märkte de nämnvärt!!! Och han fixar pappskapet perfekt
  • Svar på tråden Nervös pappa???
  • Dad

Vi är också halvvägs nu (v20 imorgon)!

Jag har en nervös gravid fru så jag har inte utrymme att visa när jag är nervös... Hon är nervös nog för oss båda. Men att det kulle vara så här kul och spännande hade jag inte vågat hoppas på!

Ser fram mot början av juni då det är BF!

• nortan

Trots att det är mitt fjärde barn jag väntar så är jag nervös och extra känslosam. Började gråta framför TVn igår när jag såg hemmavideor där blivande föräldrar berättade att de väntade tillökning.

• Tyrell

Jag är fortfarande lite nervös. Min son fyllde ett år förra veckan. Pappa hävdar att han har lite nervositet kvar för mig och syrran och farfar säger att han går runt och är lite orolig för barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Det går tydligen inte över

• vw frippe

Det va värst första gången då fattar man ju ingenting, man går där å lullar. andra gången va lite lättare dels för att det gick fortare han inte ens öppna colan. (F..n va brottom det va).Det är klart man ska va nervös det är ju det största men är med om...
    Kolla inte på Förlossnings kliniken tv4+ innan det gör inte saken bättre.

• Familjen Ericsson

Den stora förändringen med ett barn. Ett första barn. Är att känslorna är så starka. Helt plötsligt befinner man sig på ett helt annat känslomässigt plan. Jag gråter mer nu. Och jag tror att det inte är så dumt faktiskt.

/Anders

p.s varför pratas det inte bilar i andra rum än pappa-rummet? och varför pratas det så mycket bilar i pappa-rummet?

• Wipperman

Det är tokfränt med barn
    Och bilar är roligt.
    Min blivande fru blev väldigt glad när jag sade att barnen var roligare än den första Porsche som jag skaffade.
    Där plockade jag många poäng

• Dad

Grattis till barnet! Jag tror de flesta är lite nervösa!

Ang. bilsnacket:
    Många killar kan bilar sedan tidigare medans många andra (jag tex.) inte är så vana vid att prata känslor och vet inte så mycket om barn... Men snart så hoppas jag kunna allt om det sistnämnda!
    Känslorna har man istället börjat få sämre kontroll över...

• Grenadjären

Har aldrig i hela mitt liv varit så nervös veckorna kring det beräknade datumet. När sambon gick en vecka över tiden blev det ju knappast lugnare.
    Hade mobilen på mig hela tiden på jobbet för att hon skulle kunna ringa och larma mig direkt.
    Ett par ggr kom det sms från ngn kompis och det vibrerade i fickan.. gissa om jag höll på att spy upp hjärtat.

• Wipperman

Ja jäklar.
    Grinade som fasen när mina döttrar föddes.
    Två veckor sedan
    Pratade med en annan pappa på BB.
    Jag sade att jag grinade.
    Han svarade, "nä, jag klarade mig".
    Hm.
    Är det ett tecken på styrka att inte grina?
    Barn är fränt.
    Ska sätta en barnstol i Porschen

• nekon

Är skitnervig för att bli pappa... Man kan ju inte alls veta nu hur det ska bli sen, men det ska nog gå bra hoppas jag! Men tror det e nervigt för mammor oxå iof så kanske de förbereder sig mer iom att de har barnet i magen, men ändå inte.. Ja jag vet inte, men tror iaf att de flesta blivande föräldrarna är nerviga för det som ska ske.

Svar på tråden Nervös pappa???