• Sannive

Lösmus

Jag tror att kvinnor har börjat äga dildos är ett led i att kvinnors sexualitet äntligen har blivit accepterat. Det har ganska länge varit så att kvinnors sexualitet är något man talar tyst om, orgasm är inte något som har varit en självklar rätt för kvinnor, och mycket har varit om männens njutning. Det är ju bara att titta på hur samhället har sett ut de senaste hundra åren....

Männens njutning har ofta sats framför kvinnans, männens sexuella fantasier har förverkligats medan kvinnor har fått förneka sina. Onanera är något som har setts på med rynkade ögonbryn när det gäller kvinnor, men coolt när det är män. Osv.

Nej, alla män har inte alltid varit sådana, det finns alltid undantag osv, men det ändrar inte historien.

Vill du ha en fleshlight, köp en, om det får dig att känna dig mer sexuellt jämnställd med din partner. Det finns ju in en mängd olika former och utföranden, så det är bara att välja och vraka.

• Sannive

Vad är det som hindrar dig att köpa en lösmus? Köp en, var nöjd, eller låt bli och var nöjd. vad spelar det dig egentligen för roll vad andra har för sexhjälpmedel? Det låter lite grann som "Surt sade räven om rönnbären..."

• Sannive

Jo du Jimmie, nog läser jag vad som skrivs alltid, jag har kommenterat det hela tidigare i tråden men gjorde ett till inlägg efter att ha fortsatt följa tråden.

Jag får väl helt ärligt säga att jag kanske inte riktigt förstår varför det ens är en fråga värd att ställa när du nu säger att det ändå inte skulle vara intressant att ha en lösmus.

Varför kvinnor har en del leksaker är väl inte så svårt att räkna ut? Många är de trådar som pratar om hur svårt en del kvinnor har att exempelvis få orgasm. Det pratas mycket om hur man skall hetta upp sexlivet, för en del fungerar leksaker. Dessutom verkar det finnas en uppsjö utav män som tänder på att antingen använda dildos på sina kvinnor, eller se kvinnorna använda dem.
    Jag skulle kunna fortsätta ett tag till här, men jag tror att du förstår vad jag menar.

Vill män ha en lösmus, lär de nog köpa sig en lösmus, men användningsområdet på just en lösmus är ju något mer begränsat än en dildo då den endast handlar om penetration och utlösning.

• Sannive

Den dagen det faktiskt existerar jämnlikhet på alla plan i Sverige kan vi prata om saken....... Vi är inte ens i närheten och det vet nog de flesta här om man tänker efter en gång.

En av anledningarna till att lösmöss kanske anses "fult" är för att det är en replika av det kvinnlia könet och därför så uppkommer de antal hundra år utav "fulstämpel av det kvinnliga könet" och slår ner på männens nya leksak?
    Återigen så är det fortfarande mäns och kvinnors syn på det kvinnliga könet som gör sig gällande, inte leksaken i sig.

• Sannive

Jag kan bara le, Kristian vill bli pappa.

Visst är det synd om männen och den höga press de enligt dig har på sig.Om du finner mitt inlägg feministiskt så kan jag inte bara än annat luta mig tillbaka och säga, okej, sure, men om du frågar mig så får män ha sina lösmöss ifred. Jag har ingenting att säga om dem, tvärt om.
    Jag brukar heller aldrig döma alla de män som tittar på porr, trots sina fruars upprördhet då jag anser att alla har rätt till sin sexualitet. Om det är feministiskt... fine.
    Att jag skriver att alla år av smutskastning utav det kvinnliga könet är en utav anledningarna till att både män och kvinnor höjer på ögonbrynen när det talas om lösmöss, är feministiskt, så är det helt okej det med.

Men att du skriver att det finns trådar för feminister så skakar jag lätt på huvudet och undrar vilket DITT svar på TS inlägg hade varit.
    Han vill ha en debatt och fick den, det är ju tråkigt att mina inlägg fick dig till att kasta den enda förolämpningen du kunde komma på... "Feminist".

Tja, om det är det enda du kan anklaga mig för att vara, så tackar jag och niger. Jag tar det som en komplimang, för det är det enda sättet att bemöta ett sådant påhopp..

.. i en tråd som så uppenbarligen egentligen handlar om precis detta:

Världens syn på kön.

Svar på tråden Lösmus