• Familj2004

Ägglossning

Jag har haft 5 MF.

Jag har oregelbunden ägglossning, ibland kommer den på dag 14 och ibland på dag 19 :O

Kan detta ha något att göra med missfall tror ni?

Jag har haft lite funderingar över det.
    Såhär har det nämligen varit för mig:

Graviditet 1, ÄL dag 16, "MF" V.27
    Graviditet 2, ÄL dag 15, MF v.9
    Graviditet 3, ÄL dag 14, MF v. 6
    Graviditet 4, ÄL dag 15, MF v. 9
    Graviditet 5, ÄL dag 19, MF v.6

• Svar på tråden Ägglossning
  • AstridEster

Jag har ingen som helst aning....Tror du verkligen det? Skulle det vara ngt hormoniellt menar du eller vad? Du verkar ha järnkoll på din ÄL! Hur långa cykler har du? Långa? Vet du varför ÄL kommer på så olika tidpunkter? Har ngn kunnat förklara det för dig - jag menar ngn läkare?

/Astrid

• sola76

Jag har ocksa olika agglossningsdagar och det varierar mellan dag 14 och 18. Jag har genomgatt 2 missfall, det forsta for exakt ett ar sedan i vecka 7 och det andra for 3 manader sedan, i vecka 17. Jag gar nu hos en barnmorska som speciliserar sig med upprepande graviditeter och kvinnor som har svart att fa barn. Hon ar en liten kvinna fran Indien som alskar sitt jobb, har vunnit en massa priser for sitt forskande och ar 73 (!) ar. Jag har bara varit hos henne en gang och hon tror att jag har problem med skoldkorteln, att den inte producerar tillrackligt som ar nodvandigt for barnet att overleva. Jag har tagit en massa prover och ska tillbaka den 10e, sa jag berattar da om hon hittade nagot. Nar hon horde att jag var fran Skandinavien sa sa hon att kvinnor i Skandinavien ofta har problem med missfall pa grund utav blood cloth. Gott Nytt 2007 och jag hoppas vi alla har ett battre ar.

Svar på tråden Ägglossning