• Tenacious D

    humörsvängningarna?!!

    (blivande pappan som undrar)
    Några tips på hur man bäst hanterar blivande mammans humörsvängningar under de första månaderna? Vill helst slippa att få näsan knäckt... hur illa kan det bli? några tips eller erfarenheter?

  • Svar på tråden humörsvängningarna?!!
  • Micke 77

    Ja du de e inte lätt me humörsvängningarna :( de går ju lixom upp åh ner kan man säga.Mitt bästa tips e nog att vara ganska passiv när du väl märker hur humöret e för dagen.Märker direkt på min sambo om hon har en bra eller dålig dag.I bland kan hennes blickar verkligen döda en.Hon e nu i vecka 18 så man har vänjt sig lite.Men de e bara åh bita ihop för man vet ju vad de hela leder till i slut änden :)

  • Ryuujin

    Det viktigaste är att inse att humörsvängningarna är orsakade av graviditeten och ingenting annat. Det sämsta man kan göra är att bita tillbaka när hon blir upprörd.
    Var istället så mild och vänlig det bara går. Låt dig inte ryckas med i ilskan. Om du är lugn och snäll så är det en stor hjälp för henne också att stå ut med sig själv. Kom ihåg att det inte är så lätt för henne heller att handskas med humörsvängningarna!

    www.belding.se/nonsens

  • BitterKing

    Har faktiskt inte märkt av några humörsvägningar, utan mer att man känt sig ganska ensam, då tröttheten däckat henne en minut efter att hon kommit hem från jobbet.

  • Kristian vill bli pappa

    åååh jag har så svårt med detta - jag är minst sagt ovan med denna sorts betende från henne.

    Hon börjar städa och blir arg, varför vägrar hon säga - men hon städar argt. Har jag städat för lite? Borde jag förstått att nu behöver det städas extra? Vill hon ha en hand? (något som mer ofta än inte leder till ilska från henne .. uhm)

    Jag börjar städa och hon blir arg! Efter en massa benande inser man att jag inte kan städa utan att hon uppfattar det som en pik. (obsrvera här att hon är hemma hela tiden, jobbar hemmifrån - så de två ovanstående punkterna är rätt komplicerade)

    Säger man någonting roligt (skojjar alltså) kan reaktionen bli vilken som hlst - hon kan bli glad eller skitarg och sårad. Säger jag aldrig någonting roligt blir hon ledsen över att jag aldrig gör det. Hon är hungrig hela tiden men vill int äta någonting för allt luktar eller smakar funkigt - och ja, hon blir dubbelt jobbig om hon är hungrig.

    Det finns mer såklart - less att tjata nu - livet har varit lättare om man tillåts säga så.

  • ulf121

    Det går över men bara håll ut...Du är ju trots allt orsaken till det..hahaha...

Svar på tråden humörsvängningarna?!!