• Litet

4,5 månaders med diarré

Hej!

Jag måste fråga om det är någon som vet vad det kan vara. Igår så började min pojke att bajsa fång på gång, man kan nog säga att det är som diarré. Men det är grönt till färgen och ser slemmigt ut, det blir som små trådar från det om det fastnar i något. Han bajsade flera gånger igår och idag så har han väl bajsat en ca 6 gånger än så länge.

Är det någon som vet vad det kan vara? Jag helammar, har han fått i sig nån bakterie eller kan det bero på något jag ätit?

Han kissar också så han verkar ju få behålla mat oxå.
    Är det någon som känner igen det, hans bajs har alltid förut varit senaps gult och aldrig som det här.

Jag pratade med sjukvårdsupplysningen men fick väl inget riktigt svar, bara att så länge han bajsar en 7-8 gånger per dygn så är det normalt, de sa att det kanske är normalt för honom att vara så här just nu.

Man märker inget direkt på honom, hen är pigg och så, kan vara lite kinkig ibland när han ska äta och gnälla lite.

Ber om ursäkt om ni tycker att det är äckligt, vill ju bara veta vad som kan vara fel på min lilla pojke.

• Svar på tråden 4,5 månaders med diarré
  • michiagnes

Kan ju vara influensa kanske men kan lika gärna vara tänder på gång. Min dotter har haft diareé varje gång en ny tand varit på väg.

Lycka till och hoppas det snart går över, tänk på att ge honom mycket vätska.

• Kan inte vänta

Samma sak var det för min då nästan 4-månaders.

På bvc sa man att mjölken gick för fort genom kroppen så den inte hann ta hand om allt. Bvc rekommenderade att jag skulle börja ge gröt som smakportion, för då får magen lite mer att jobba med. Bajset blev bra nästan på en gång.

Kanske ett tips!

• Susanna E

Kan vara att mjölken passerar fort genom tarmen men det kan också vara förkylning (kan göra bajset grönt och slemmigt) eller tänder på g (kan ge diarré)

• HaraMati

Jag läste nånstans att bajset blir grön till färgen när barnet inte ammar ordentligt på ett bröst (tills den sista feta mjölken) och konsistensen ändras oftast till diarre när det är tänder på G. Jag själv märkte det på min 3 månaders bebis när han vid 2 månader började dregla mkt och har sen dess jämt o ständigt sina nävar munnen (två tänder är redan halvvägs ute ;)

Svar på tråden 4,5 månaders med diarré