Hej Fajga! Och er andra...
Vi har lite speciella planer på G faktiskt...
(Inte bara för bebis skull, utan mest pga vår övriga släkt, där vi dessvärre har många med pälsallergi.)
Vi håller på å bygger hus, (inflyttn juni-07) och vi ska ha katterna ute då, och deras hem ska bli vårt förråd, ett framtida litet katthus:)
Där ska vi isolera och göra mysigt med kattmöbler, matskål å låda, så katterna ska alltså inte alls vara inne i huset överhuvudtaget. Det kommer bli en jätteomställning för mig + sambo, vi kommer sakna dem på kvällarna:/ Men vi måste pga allergi.....
Katterna är vana vid att vara ute, så de kommer få d jätteskoj, dock tror jag vår Maine coon hane kommer sakna oss mycket för han är galet kelen:/ Och det kommer bli sååå vidunderligt svårt att inte öppna ytterdörren för honom :( *ser inte fram emot det*
Nu när beb föds i vår kommer vi fortfarande bo i vår tvåa, och vi har redan för några månader sedan haft sovrumsdörren stängd. hela tiden, även när vi inte är hemma (usch det är jättetråkigt.....d finns ju inget mysigare än att gosa med katten/katterna i sängen) men vi måste vara konsekventa för vi vill ha minst ett rum katt och hårfritt för bebis skull... jag har åxå hört skräckisar som att katten skulle kväva beb i spjälsängen å så.... vet dock inte på hur stort allvar jag tar det? Men vi har iallafall bestämt att ta det säkra före det osäkra, men kanske mest för katternas skull,....att de ska vänja sig vid att vara ensamma över natten, med tanke på vad som komma skall...