• konka79a

Ögonfel

Vill bara höra om det finns några här som har barn som är skelögda? Och va de isådant fall har gjort åt det? Var hos ögonläkaren idag men lilla Mathilda tyckte det var obehagligt så vi ska få åka tillbaka om några veckor igen. Men kan de verkligen sätta på glasögon på så små barn?

• Svar på tråden Ögonfel
  • turia

brukar de inte ha lapp på ögat?

• Alvi

Nämen gumman, har Matilda oxå ögonfel...??
    Du vet väl att Lilja ska få glasisar? Vi var o provade ut ett par igår, de kommer om två veckor...

Lilja är visserligen inte skelögd, men väl översynt och ett litet brytningsfel.... Kommer att få ha glasögon hela livet,,,

• Stora

Jag har sett 6månaders med glasögon!! Vad skönt att de kan åtgärda i tid. Men många småbarn skelar ju, et är inte ovanligt. Ibland hjälper lapp för ögat om man börjar i tid. När de blir äldre går det att operera.

• Tesie

Jag skelade som liten, fick glasögon som 3 åring och sen lapp på ena ögat, idag skelar jag inte, eller jo, om jag är så där extremt super duper trött så skelar jag lite lite!

• afrodite

Vår dotter som är drygt 9 månader skelar. Vi har varit hos ögonläkare och de har konstaterat att hon inte har något synfel. Det finns tydligen en stor risk att barn som skelar stänger av det öga som skelar så vi har fått en lapp att jobba med för att hon inte ska stänga av och tappa synen på det ögat.

Sofia är också sen i utvecklingen. Hon griper inte saker så bra. Hur är det med Mathilda?

• Mosaik

jag undrar när de börjar synas att de är skelögda? min son borde nämnligen ha anlag för detta men det synns inger än ,han e 4 månader (2 korrigerat)

Svar på tråden Ögonfel