• Mirris

Vad är det som luktar så i mitt kök???

Va är det i mitt kök som luktar SOPOR???? Har inga sopor under diskbänken dom var jag ute med i går eftermiddag O har inte producerat några nya idag

Har tvättat ur under diskbänken, det var inget äckligt där heller.. men hela mitt kök STINKER sopor!!! Kan det vara julgruppen? Har varit där med näsan men känner inget. Jag blir GALEN det är så äckligt!!!!!

• Svar på tråden Vad är det som luktar så i mitt kök???
  • L E A

Vaser brukar kunna lukta urk - känns inte förrän man tömmer dem på gammalt vatten. Samma gäller ju för dränkta krukväxter, sätter igång förruttnelsen .. ?!

Linnéa - Eva - Alicia
  • snappi81

Har du en diskmaskin?? Vårt luktade oxå illa ett tag å jag kunde inte fatta vad det var.. tillslut rev jag upp silen som sitter i diskmaskinen å det va den som luktade, det hade satts igen av mattresterna...

• Mirris

Haha.. har inga dränkta blommor..däremot har jag ett par som längtar efter vatten nu när elementen kommit igång igen! Kanske dom som producerar soplukt för att få lite uppmärksamhet

• turia

julgruppen säkert...
    de kan lukta skit ibland...

• Mirris

Nä ingen diskmaskin! Nä jag fattar inte varifrån det luktar heller.. det stinker i hela köket lixom. Kan inte lokalisera källan!

• Önskan

Kan det ha samlats äckel i rören? Kanske du ska prova och tömma vattenlåset eller vad det nu heter under diskbänken?

Om det luktar ur diskhon kan man annars prova att hälla ättika däri och kokande vatten. Brukar hälla i lite diskmedel oxå.

• Mirris

Ofy.. ryser.. vill inte kolla vattenlås.. brukar vara så slemmigt o äcklig.. men man kanske borde ta sig i kragen. Det kan ju vara massa havregrynsgrötkladd som kleggat ihop sig. Men jag har inget stopp eller så..

• Vicka81

så var det hemma hos oss oxå... var bara jag som kände det, ingen annan! Det visade sig att jag var gravid, haha... kanske det?

• ThisIsMe

Skulle tippa på att lukten kommer från rören eller från något som blivit gammalt i kylen. Eller finns det några springor, tex bakom kylen, där mat kan ha ramlat ner?

Svar på tråden Vad är det som luktar så i mitt kök???