• Billy och Jag

Alltid ärlig eller inställsam??

Ska försöka förklara lite..

Alltid ärlig är en sådan människa som alltid säger sin åsikt och står för den.
    Den inställsamma säger vad hon tror att andra vill höra och vill bara verka snäll..

En blandning är väll som de flesta är..

Jag föredrar absolut ärlighet!! Jag älskar när folk påpekar mina brister så att jag är medveten om dem :) Jag försöker också vara lika ärlig mot andra...

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Alltid ärlig eller inställsam??
  • Löööv

Jag ljuger ibland. För att inte såra någon eller för att inte starta ett onödigt bråk. Jag kan "vika" mig för andra bara jag själv vet vad som är rätt och fel för mig . Lite lurig med andra ord.

• Novus

En blandning anser jag är det bästa. Ibland ska man helt enkelt inte vara helt ärlig

• Peppa

Avskyr inställsamma och falska personer! Usch och fy

• Billy och Jag

Peppa: Håller med.. Det kryper i mig.. :P

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Tant Green

En blandning. Om någon frågar om min åsikt försöker jag vara ärlig, men jag hoppar ju inte på folk på stan bara för att berätta att de har en otroligt ful jacka.

• Merenwen

Tycker att jag mest är ärlig. Men det kan man ju vara på olika sätt, man behöver ju inte vara det på hårdast möjliga vis. Jag försöker nog vara diplomatiskt ärlig.

• Löööv

Sudd ...eller "titta, jag har gått ner 5 kilo " svar: "men du borde gå ner minst 20 kg till, dina 5 kg syns inte".

Vad taskigt!

• uniMog

En blandning. Avskyr 100% ärliga människor, kan inte med dem.

How 'bout the power to kill a yak, from 200 yards away... WITH MIND BULLETS!
  • Merenwen

Bara för att man är ärlig behöver man ju inte säga extra mycket bara för att känna sig extra ärlig... Man kan vara ärlig utan att såra folk. Säger någon att de har gått ner 5 kilo räcker det väl med att säga (ärligt) "vad bra!" eller "grattis!" (om de nu ville och behövde gå ner). Och frågar de om det syns kan man ju säga "nja, man det viktigaste är ju att det känns för dig!". För så tycker jag att det är

• Linda1976

Inbäddad ärlighet. Om nån klippt sig och färgat håret och lagt ut 1500:- så säger jag ju inte "skitfult" även om jag tycker det. Det är ju inte bara ärligt, utan jävligt elakt. Då säger jag hellre ingenting eller "Wow, det var verkligen en förändring!".

Men jag skulle aldrig säga saker för att vara inställsam.

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Jennie med ie

Jag säger inte _alltid_ min åsikt, men jag säger inte heller det som INTE är min åsikt. Dvs jag kan välja att inte säga nåt alls, men jag väljer aldrig att säga nåt jag inte menar för att vara inställsam.

• Monstermamman

En blandning!
    Man behöver inte alltid vara ärlig, speciellt inte om man vet att det kommer att såra.
    Har väldigt svårt för såna som bara häver ur sej allt dom tänker på bara för att dom ska vara ärliga.

♫ ...skitgrisar är vi allihopa, allihopa, allihopa.. ♫
Svar på tråden Alltid ärlig eller inställsam??