Inlägg från: Rastapappan |Visa alla inlägg
  • Rastapappan

Resa till andra länder som Adopterad med svenskt Pass

Hej!
    Undrar vad ni andra adopterade vuxna har för erfarenheter av att resa till andra länder i världen när ni ska igenom passkontrollen.
    Mina egna erfarenheter är att det blir ta me fan nästan alltid strular det har hänt att jag knappt har fått komma in och resa ut i bland när jag ska igenom passkontroll, för en del länder verkar det som att passkontrollanterna är extremt lågutbildade och har svårt att förstå enelska. Jag fattar allvarligt talat inte vad problemet är?
    Har man ett svenskt pass så har man!!! I mitt pass står det numera bara nu vilken födelseort/stad jag är född i och inte vilket land som det gjorde i mina tidigare pass, jag ändrade det för några år sedan när jag fixade nytt pass och det har hjälpt en del men nu får vi se hur det går när vi ska till Thailand?
    Vad har ni för egna erfarenheter?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-28 16:29:13:
    Ja man kan tro att jag inte kan stava men är det fler Mac användare som har samma problem i detta forum? Engelska ska det vara.

• Svar på tråden Resa till andra länder som Adopterad med svenskt Pass
  • Rastapappan

Vad trevligt med så många svar direkt det hade jag aldrig väntat mig :) kanske ska förklara lite mer exakt vad jag menar Jag har aldrig haft problem när jag ska till och från Sverige ännu i alla fall, Jag reser en del i jobbet och har varit i USA med Visum, det här var dock några år före 11 sep, men satan vad det tog tid att komma in dom gjorde 7 olika kontroller på mig det var allt från att kolla om det var mina väskor till var jag skulle bo någon stans m.m. helt sjukt!!! mina bandpolare som är svenskar trodde inte att det var sant efter 3 kontrollen jag var ju dock van sen förut men USA är ju ett jävla skit land så dom får väl hålla på där borta... Jag kommer aldrig mera spela där dom är ändå så pårökta hela patrasket ;). Som turist till landet har det dock gått bättre utan en massa frågor etc.

• Rastapappan

Ja glömde att tilläga att jag härstammar från Bangladesh men är född i Karachi, men ser mera ut som att jag kommer från sydamerika!
    Mina två söner är de vackraste världsmedborgare som någonsin har skådats av det mänskliga ögat dom är den perfekta mixen av min blonda fru och mig inget inavel här inte...

• Rastapappan

Dom är ljuvligt vakra! Det tycker nog de flesta föräldrar om sina egna barn? annars vore det ju en synd!
    som sagt jag undrar vad ni adopterade har för egna erfarenheter av att resa till andra länder och hur ni blir bemötta i passkontrollen?

Svar på tråden Resa till andra länder som Adopterad med svenskt Pass