• Erika 76

Överstimulerad och gravid!

Hej hej!

Mina äggstockar och äggblåsor har varit kraftigt förstorade pga lätt överstimulering under hormonbehandlingen. Jag testade plus i november och i vecka 7 och 9 gjorde vi VUL/UL, och allt såg bra ut (tvillingar!!!) men äggblåsorna var fortfarande kvar och magen var helt uppvälld.

Nu är jag i vecka 11+3 och det är som att alla graviditetssymtom som ömhet i brösten, trötthet, svullen mage och molvärk har försvunnit.

Finns det någon med liknande erfarenheter? Jag är så rädd för missfall!! Kan allt detta bero på att äggblåsorna försvunnit och att magen därför är mindre och jag känner mig symtomfri??

// Erika 76

• Svar på tråden Överstimulerad och gravid!
  • Lisa3

Hej!
    Jag råkade ut för precis samma sak som dig, blev överstimulerad under hormonbehandlingen och sedan när jag blev gravid så kom symtomen tillbaka ännu mer men allt detta försvann runt vecka 10-11 och jag kände mig inte gravid alls, hade det inte varit för att jag gjorde en NUPP-ultraljud i vecka 12 så hade jag aldrig trott att jag var gravid. Mådde jättebra, hade inga ömma bröst, etc. Så jag tror att du helt enkelt är symtomfri efter överstimuleringen. Lycka till med graviditeten!

• Erika 76

Tack för ditt svar!! Hoppas att det är så!! Det är väl bara att hålla tummarna fram till UL v. 13, och hoppas att småttingarna mår bra.

Svar på tråden Överstimulerad och gravid!