• CMN

Efterrät till nyår

Hjälp mig med tips på en dessert utan nötter till 6 personer som helst ska kunna förberedas innan.

• Svar på tråden Efterrät till nyår
  • Triss i Damer

Glass med varma hallon
    Kladdkaka och vispgrädde
    Blåbärspaj

• Ewis

Vit choklad mouse, jätte gott och jätte enkelt och kan förberedas dagen före och sedan ska det stå kallt (kylen eller ute).

Jag brukar göra den i portionsglas och sedan dekorera innan man äter med vad som jag känner för ex. riven vit choklad, olika sorters bär.

Endast vit choklad, ägggula och vispgrädde.

En väldigt uppskattad efterrätt som jag gjort många gånger.

• CanelaCaliente
    vaniljglass med saffransås o apelsinskivor.

Man har saffransåsen i en skål med apelsinskivor o ska vara kylskåpskallt, så häller man lite över glassen sen när man ska äta...supergott!!!!!!!!
  • Ang80

Pannacotta med vit choklad i. Supergott, inte svårt att göra, och du kan göra den dagen innan. Häll upp i små fina glas och lägg på några hallon överst. Sök på ica.se, eller arla.se. Hittar du ej recept så kan jag skriva.

• Triss i Damer

Fruktsallad är ju gott också med glass. Men det kanske är lite väl enkelt?

• Ang80

Åh, glass med saffransås..*dreglar*

• Sussie77

Vaniljglass med hallonsås (mosar hallon i en mixer och blandar i lite florsocker) och hallon som dekoration.
    Du kan även lägga på lite lättvispad grädde (tycker det är godare med den som inte har lika hög fetthalt, passar bättre till glass).

Stoppa glassen i snygga skålar/glas, sätt sedan på en liten klick grädde och ringla över hallonsåsen och dekorera sedan med några hela hallon.
    Jätte gott och jätte enkelt.

Svar på tråden Efterrät till nyår