• Piff och Puff

Byxblöjor/Dra på blöjor...

Hej,

Jag undrar om det finns flera lternativ till Pampers och Liberos "dra på blöjor"/ byxblöjor? Min lilla tjej är 18 månader nu och jag tycker det vore skönt med blöjor som man bara kan dra på och smidigt för henne också om hon så småningom ska lära sig dra ner byxor och blöja själv innan hon ska gå på pottan. Men till problemet. Hon blir alldels röd i stjärten av alla Pampers blöjor och av Liberos byxblöjor får hon nåogt konstigt eksem på magen av själva resårlinningen.

Har Huggies några? Var köper man dem. Finns det något annat blöjmärke som har sådana?

• Svar på tråden Byxblöjor/Dra på blöjor...
  • Jojo77

Ica har och deras är jättebra till mina barn.

• Sicali

Gud vad arg jag är på liberos byxblöjor.
    Där vi bor säljer de bara libero och eftersom
    det var bråttom köpte sambon ett paket.
    De är stenhårda och läcker så här står vi med
    ett helt fullt paket för över 100 spänn
    som inte komemr till användning alls.
    BLÄ!

• Piff och Puff

Ja jag vet.....jag har ett helt gäng med olika typer av liberos och pampers byxblöjor som bara ligger och jag vet inte vad jag ska göra med dem. Ibland när vi har slut på blöjor låter jag henne ha dem men dem samma dåliga resultat - att hon blir irriterad. Dyra pengar faktiskt!!!

Visste inte att Ica har sina egna blöjor. Finns de på alla Ica?
    Får prova dem och Coops (är det samma som Konsum)? Willys blir svårt. Vet inte var det finns en sådan affär. Tack för tips.

• jannajamtland

Jo, coops e konsums märke, tycker dessutom priset e bra, tror det kosta 79 kr för ett 44pack sist jag shoppade

• live4him

Svärmor köpte några på Lidl, vet inte vad de hette dock. För oss fungerar Libero suveränt, så jag la det inte på minnet tyvärr.

• Stora

Vi har prövat coops o de är helt OK: Även hemköp har,

Victoria - Ella och Edvins mamma
  • Piff och Puff

Hur ser Coops ut? Liknar de Pampers eller Libero i resårlinningen? Har Coops lotion i sina?

• jannajamtland

HAr för mig coops e lotion och parfymfria, var så längesen jag använde pampers/libero, men dom har resårlinning och dom sitter bra, iaf på min tjej

• Nana 24

Huggies har jag sett att Coop säljer det som är bra med dem är att de är "en kombination" av en traditionell blöja eftersom de har stripsen att dra åt byxblöjan med. Är dock lite färre blöjor i paketen, men bra! ICA:s byxblöjor funkar med bra på vår kille. Vi körde tidigare byxblöjor dygnet runt, men har nu bytt till traditionella blöjor på natten eftersom han kissar igenom och blir alldeles röd i rumpan innan han vaknar på morgonen...

Svar på tråden Byxblöjor/Dra på blöjor...