• Piff och Puff

Byxblöjor/Dra på blöjor...

Hej,

Jag undrar om det finns flera lternativ till Pampers och Liberos "dra på blöjor"/ byxblöjor? Min lilla tjej är 18 månader nu och jag tycker det vore skönt med blöjor som man bara kan dra på och smidigt för henne också om hon så småningom ska lära sig dra ner byxor och blöja själv innan hon ska gå på pottan. Men till problemet. Hon blir alldels röd i stjärten av alla Pampers blöjor och av Liberos byxblöjor får hon nåogt konstigt eksem på magen av själva resårlinningen.

Har Huggies några? Var köper man dem. Finns det något annat blöjmärke som har sådana?

• Svar på tråden Byxblöjor/Dra på blöjor...
  • mammatillpojkar

vi har willy´s byxblöjor och dom är super bra, har alltid kört willy´s blöjor och har aldrig läckt

• mammatillpojkar

ica´s blöjor läckte bajs i sidan och i ryggen

• Neline

Här kostar Coops byxblöjor 129 kronor!! Dom är dyrare än Libero..
    Vi ska testa ICA nästa gång, få se om dom är bra!

Sanna 051122** Lillebror 0702??
  • jannajamtland

Neline, sist köpte jag dom på domus, uppe på konsum kostar dom nog 129, men 99 kr om man har medlemskort

• JennieL

Vi har ICAs...
    De duger, använder de bara på natten (hon är blöjfri på dagen), men de har ju inte samma passform mm som Libero.

• Snussi

Vi har testat Willys och Ica´s... Båda var lika bra, fast Ica´s var lite "finare"...

• Toyya

Vi använder nästan bara ICAs till Karl. De är jättebra! Mjuka och sköna samt bra passform till våran pojke. Hyfsat billiga oxå. Köpte Hemköps häromsistens när vi bar på fel affär och de var mycket hårdare och klumpigare. Satt inte lika bra. Pampers gillar jag oxå, men de är väl dyra oftast.

• Piff och Puff

Nu har jag köpt Coops till min tjej. De sitter bra och ingen konstig skavande resårlinning som Liberos har. Nu återstår bara att se så att hon inte blir röd i rumpan. Men borde inte bli det eftersom de faktiskt är lotion och parfymfria. Det är Pampers konstiga lotion som ställer till det. Däremot var de ju ganska dyra; 120:- för 46 stycken. Dyrast av alla märken i vår affär.

• Jojjo 77

Prova Willys också för de är inte så dyra. Ibland har de även kampanj och då kan man få dem för 60-70:-/paket och de är helt OK.

• Moomin

Huggies Potty training pants är skitbra och billiga

Bara två bestående gåvor kan vi skänka våra barn. Det ena är rötter, den andra vingar.
  • Alicia05sMamma

Vi använder ica´s byxblöjor. Dom är kanon bra

(¯`°?.¸ ღ Mammas lilla hjärtegryn ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • agtiwi

Vi har använt Liberos byxblöjor ganska länge, men här om dagen var vi på Lidl och handlade så då köpte vi ett paket med deras byxblöjor. De är helt suveräna och dessutom väldigt mjuka och formbara för rumpan!

• Leos och Vincents mamma

Vi kör med Willys byxblöjor..de är superbra o läcker aldrig!
    Ganska billiga är de oxå..kostar 79 kr för 42 st.

Stolt o lycklig mamma till Leo 21 månader!Älskar min familj oändligt mycket!!
  • smurfliza

Använder bara Ica´s och willys och dom har aldrig läckt!

• Jennjen

Vincent använder ica´s, de funkar bra och är billiga, han har dem dock bara på natten och bajsar inte i blöjan så jag kan inte uttala mig om hur bra de är i dessa lägen *s*

• zika

ICAs har vi kört med till Anja och de sitter jättebra på henne och har aldrig läckt
    Nu är hon dock helt torr både natt och dag sedan en månad tillbaka! Jippie!

• Mor till Ella

Jag använder både icas byxblöja och Liberos byxblöja. jag tycker att icas blöjor är minst lika bra som libero. köper bara libero när dom är billiga.

Svar på tråden Byxblöjor/Dra på blöjor...