Inlägg från: YNWA |Visa alla inlägg
  • YNWA

färger på barnens kläder!

Tjena!

Jag är helt för blåa kläder till pojkar och rosa till flickor. Man behöver ju inte vara låst och bara köpa de typiska färgerna.
    Men i början när man inte har en suck att se om det är en pojke eller en flicka tycker jag det är okej att hinta om det med hjälp av färgerna.
    Jag ser inget fel i att pojkar har blått och flickor rosa, sen kan man absolut blanda lite som man känner också.

• YNWA

Vad jag menar är alltså inte att jag tänkt slänga på en eventuell dotter en rosa ballerinaklänning varenda dag.
    Men i alla tider har det gjorts flickiga och pojkaktiga kläder, eventuellt med undantag för kollektivboendets guldålder =).
    Och alla generationer innan oss har väl inte blivit förvriden och knepig just för att deras föräldrar klädde dem, och köpte leksaker som passade till respektive kön.
    Med väldigt små bebisar är det knappast någon större skillnad på kroppsbyggnad, jag tror alltså det är fullt möjligt att gå över till pojkavdelningen och köpa en cool tröja med en monstertruck eller vad det nu månde vara.
    Jag tror att man som förälder skapar den här hysterin helt för sig själv, barnet väljer nog ändå själv i sinom tid precis som de alltid gjort.

Hoppas ni orkar läsa =)

• YNWA

Vad vi än får för kön kommer den lille åka hem i en Liverpoolbody med texten, "You´ll never Crawl Alone".

Svar på tråden färger på barnens kläder!