• Glass

Vad ska jag bland spriten med? Enka drinkar/groggar

Jag hinner inte handla på systemet idag och i morgon är det nyår, har jag just kommit på.
    Jag ska dricka i morgon och jag har diverse olika spritsorter hemma, rätt mycket olika.
    Vad ska jag köpa för blanddricka och vad ska jag blanda till?
    Behöver massor med tips, men gärna så "enkla" grejer som möjligt eftersom jag onekligen inte kan släpa med hela barskåpet

• Svar på tråden Vad ska jag bland spriten med? Enka drinkar/groggar
  • lurv

Vad har du för sprit som du vill blanda med då?

Cola går ju att blanda det mesta med. Vill du alternera med olika drinkar så ta enren spritsort och eventuellt en likör samt köp t.ex 7- up eller sprite och någon juice. Med det kan du blanda ett flertal olika drinkar.

• Glass

cola är jag lite trött på om jag ska vara ärlig. Det har varit nödlösningen alltför många gånger...
    Har du några förslag, lurv, jag har helt slut på idéer.

Vi har som sagt rätt mycket hemma

• Glass

Vad ska man ha som smaksättare eller ska man köra med smaksatt sprit?

• neoaliya

färskpressad lime och sprite funkar ju nästan alltid, frächt och gott.

• Pokergirl

Kolla in systembolagets hemsida, där finns massa bra drinktips!

Är det vita spritsorter du har? Smaksatta?
    Om det är typ vodka så passar det jätte bra att blanda med någon tropisk juice och toppa med antingen fruktsoda eller nån av fantas nya smaker. Det brukar bli gott.

• Glass
    neoaliya skrev 2006-12-30 11:41:43 följande:
    färskpressad lime och sprite funkar ju nästan alltid, frächt och gott.
    Ja det låter gott, fast inte en hel kväll kanske. Men en lime kan man ju alltid ta med sig som smaksättare...
  • neoaliya

ja absolut, lime bör man ha i allt Har jobbat som bartender tidigare (i min ungdom..hihi) och det gick måååånga kilo lime på en kväll..

• lurv

Jag har smaksatt vodka och rom och blandar då med t.ex läsk eller juice.

Vanlig vodka och en apelsinlikör funkar bra att blanda med fruktsoda och juice, antingen apelsin, ananas eller en multijuice. Dessutom så kan du göra en drink på bara juice och vodka, vodka och fruktsoda, likör och fruktsoda eller likör och juice.

Det bästa är väl att du tar det som du vet att du gillar bäst eftersom det är du som ska dricka det här hela kvällen.

Andra saker som jag gillar är päroncognac (Xante) med fruksoda, Martini bianco med fruktsoda, vaniljvodka med äppeljuice och eller fruktsoda samt lite färsk lime.

• Lisa 74

Är det vodka du vill ha med dej, eller vad för sorts sprit?

Svar på tråden Vad ska jag bland spriten med? Enka drinkar/groggar