• m a m m a

Vad har Saddam Hussein gjort?

Antar att jag tillhör den lilla skaran som har noll koll vad Saddam Hussein har gjort?
    Det enda jag vet att han dödat, hur många och varför har jag ingen aning, varför gillar vissa honom och andra inte??

Någon som vill förklara?

• Svar på tråden Vad har Saddam Hussein gjort?
  • FaithHeavenly

Han är ju terroristledare.. o vilka gillar honom? Samma sorts folk som gillar Hitler??

Kvinnan är mannens ära (bibeln)
  • Carbonara

Jag har inte koll på allt han gjort så här i huvudet. Han var ju en diktator som styrde och ställde precis hur han ville. Det han avrättades för var massmord men det var bara ett av alla brott han utfört. Gå in på tex aftonbladet och kolla, det står iaf lite grann där.

• RonjaRovardotter

Bland annat så gasbombade han ett flertal byar med kurder. Han avrättade sina svärsöner och manliga barnbarn efter att dom kom tillbaka till Irak efter landsflykt. Låste in sina döttrar. Avrättade folk som hade andra åsikter än sig själv. Gick in i Kuwait för deras olja, tyckte att Irak skulle styra Kuwait bland annat.
    Detta är en del av det Saddam Hussein har gjort.

• Julias Farsa

På sajten m90.com så finns det ett par filmer där de visade hur de gjorde med fiender till Saddam. Bla annat fick de hoppa från 4-5 våningshus och bryta benen. Sätta sig i en grop och få en handgranat i skortfickan.

Politiska fiender ett 20-30 tal fångar blev piskade från ena sidan av fängelset till det andra osv. Tortyr i massor.

• vadskajaghetadå

usch lite otäckt men rätt åt honom....

• Löööv

Såg på filmen men den skulle ju kunna vara fejkad. Bara min första tanke. Man ser ju inte ens mannen i ansiktet efteråt.

Svar på tråden Vad har Saddam Hussein gjort?