huvudvärk
Har så ofta huvudvärk sen jag blev gravid, har inte läst någonstans att det är något grav. symptom så det kanske är på grund av jag går och oroar och spänner mig. är det fler med huvudvärk?
Har så ofta huvudvärk sen jag blev gravid, har inte läst någonstans att det är något grav. symptom så det kanske är på grund av jag går och oroar och spänner mig. är det fler med huvudvärk?
Jag får ont i huvudet som bara den om jag missar mina järnkapslar! (Niferex)
Jag hade huvudvärk från vecka 5 och tills jag slutade amma då försvann värken och enligt läkarna så var det hormonell huvudvärk som en del gravida kan ha.
Har hört att hjärnan som mycket annat sväller när man är gravid. har haft huvudvärk till och från och e i v23 nu.
jag hade ofta ont i huvudet i början av graviditeten vet dock ej vad det berodde på.
jag har haft ont i huvudet dagligen sen jag blev gravid är i v 19 nu.. och de senaste 3 veckorna har det övergått till migrän, får migrän 3-4 gånger/v. Inget skojj... min BM vet inte varför, ska träffa en läkare på tisdag så då tänker jag ta upp det..
Har oxå haft huvudvärk sedan tidigt i grav, fick huvudvärk och ibland migränattacker men jag var oxå sjukskriven för konstant illamående och kraftiga kräkningar- så jag trodde det berodde på detta...
började må bättre i v 15- illamåendet avtog men huvudvärken bestod.
är nu i v 18 och det har gått över till migränhuvudvärk de senaste veckorna och jag mår illa igen.....superjobbigt!
Vet inte heller vad det beror på. Ska ta upp det med min BM.
Ska tillägga oxå att jag sover extremt dåligt varje natt.
Har haft problem med migrän sedan tonåren men de sista 4-5 åren har jag bara haft kraftig migrän ca 2 ggr per år, alltså väldigt sällan. Sömnproblem har jag oxå alltid haft- men i perioder- jag sover dåligt i ca 4-5 nätter, därefter följer ett par bra nätter.
Nu är det dålig sömn konstant. Jag har ont i korsryggen och i sidorna- svårt att hitta en skön sovställning.
"Amatörläkaren" i mig tror huvudvärken är hormonellt betingad ?? och p g a sömnproblemen?
Fler med samma probs?
Det är väldigt vanligt med huvudvärk under en graviditet det har med den hormonella omställningen i kroppen att göra... man kan även få syn försämringar som också beror på hormonerna detta brukar dock försvinna efter förlossningen!
Har ont i huvudet varannan dag ungefär...är gravid i v17..
Alvedon hjälper oftast inte. Min teori är att det är hormoner. Och kanske brist på kaffe eftersom jag mår illa av kaffe...
Jag har också haft en grym huvudvärk och när jag frågade min BM om det sa hon att vissa får huvudvärk. Det beror visst på hormoner.
Har också mycket problem med huvudvärk typ migrän - det kan bero på järnbrist säger dom men mina järnvärden är utmärkta. Har varit på akupunktur och det hjälpte men sen har jag fått höra att man inte får ta akupunktur förrän i v. 13 när risken för missfall är över. Men akupunktur rekommenderas - kan man få av sjukgymnaster!
Förresten har jag kommit fram till nu (maken påtalade det för mig) att jag har haft ont i huvudet större delen av de senaste två månaderna... Var en extra vända på mvc för att kolla blodvärdet, men det var det inget fel på (114, är i v 31... eller är det 30 än?).
Jag har en del olika teorier om just min huvudvärk, men nog är det jobbigt att ha ont i huvet så mycket. Jag tänkte knappt på det innan, knaprade dock en hel del panodil och tyckte att förrådet behövde fyllas på lite väl ofta; tänk vad ouppmärksam man kan vara ibland.
Stress är väl en rätt vanlig anledning, och säkert en bidragande faktor även för mig.
Jag fick migrän i v16 och den har hållit i sig så fort jag jobbar. Gick ner i tid så att jag bara jobbade 50% och då släppte det lite, eller rättare sagt jag jobbade 2½ dag och var deckad torsdagen för att sen få en normal helg. Ont i huvet har jag haft hela tiden, men migränen har jag kunnat kontrollera så och det är super skönt. Det är inte alls ovanligt att det blir så här tydligen speciellt inte om man tidigare har haft anlag för huvudvärk. Se till att få ordning på dygnsrytmen och ta till alla andra förebyggande åtgärder som finns för att bli av med huvudvärk, du har säkert koll på dessa. Då klarar man sig bättre även om livet blir bra trist när man måste kapa det sociala till stor del, men för mig har det varit värt det för att kunna må bra.
Har för mig att huvudvärk kan ha med blodtrycket att göra..
Bojjan: Huvudvärk kan ha med massor att göra, bla blodtrycket, men om det är i kombination med blodtrycket så kan det vara havandeskapsförgiftning och då är det helt plötsligt farligt. Man kan även ha huvudvärk som bara är hormonell och då är det inte alls farligt. ![]()