• Vera 74

Snygga pärmar - vill jag ha!

Nu när vi ska ta tag i vårt kära arbetsrum så vill jag ha nya snygga pärmar att förvara alla papper i. Har suttit här och räknat på det, vi lär behöva ca 25 pärmar. De kommer att stå synliga så jag vill ju att de ska var snygga och ge ett enhetligt utseende så att det inte ser rörigt ut. Det måste stå på dem vad där finns i.
    Någon som vet var jag kan hitta SNYGGA pärmar? Eller ska jag klä dem själv? I så fall hur? Någon som har bra tips och ideér så får ni gärna berätta dem för mig och har ni bilder så visa gärna.

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • Svar på tråden Snygga pärmar - vill jag ha!
  • TrollungensStubbe

Vi har helt vanliga (fula) pärmar som jag har klätt med tapet. Tycker det ser skitsnyggt ut (och dyrt var det inte heller).

• olpansfamilj

finns ju att köpa såna där fina i stål på dom flesta kontorsmaterial butiker, tidlösa och vackra....enkla,,,

• Vera 74

TrollungensStubbe: Är det vanliga pärmar med tygrygg som du klättom?

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • TrollungensStubbe

Vera 74: Både med tygrygg och plastpärmar. Valde två olika men ändå lika tapeter (om du förstår vad jag menar :D) och klädde plastpärmarna med den ena och pärmarna med tyggrygg med den andra. Sedan skrev jag ut etiketter på datorn (egentligen bara små lappar som jag satte fast med dubbelhäftande tejp).

Det ser jättesnyggt ut i bokhylan och man kan ju välja tapet lite så att det passar till resten av inredningen...

• killotjejmamma

Trollungens stubbe: Hur satte du fast tapeten och hur vek du runt hörnen och så?????

• wera22

Om det bara ska vara tidskriftssamlare och billiga så har Ikea 5 st för ca 25 kr.

Om du ska ha billiga kontorspärmar så finns det på Clas Ohlson, för 22 kr/st.

• TrollungensStubbe

killotjejmamma: Jag vek "helt normalt" runt hörnen och sidorna (som när man slår in böcker) och klistrade fast med sådan där tejp som man använder för heltäckningsmattor (alltså bredare, dubbelsidig tejp).

Kanterna på insidan klippte jag av på ca. 1 cm så att det ser "rent och fint ut".

Svar på tråden Snygga pärmar - vill jag ha!