• liten ior

hur ofta byter du gardiner?

jag pratade med en vännina idag å då berättade hon att de bytt gardiner i tv-rummet, för första gången sedan de flyttade in i sitt hus -99

i matrum å deras sovrum har de aldrig bytt utan har samma gardiner nu som när de flyttade in

hur gör ni, hur ofta byter du gardiner?

själv byter jag till jul, efter jul, till våren, till hösten i alla mina fönster, i köket kan jag byta oftare.

• Svar på tråden hur ofta byter du gardiner?
  • JsN

Byta gardiner?

Vi byter gardiner när vi flyttar eller renoverar alternativt istället för att renovera. Äger inte ens julgardiner!

• Signatur

Till jul från och med i år (har precis sytt julgardiner), efter jul och till sommaren/hösten. Eller om de blir riktigt lortiga.

• Kajsan

Alltför ofta, det är ju roligt att göra om ju!
    Sen vi flyttade in här, för ett och ett halvt år sen har jag bytt gardiner...få se här...4 gånger i vardagsrummet!

• Andrundrun

Jag har ett par sommargardiner o ett par vintergardiner. Tar däremot av dem o tvättar dem oftare

• Sötnos

Jag byter aldrig..köper kanske nya om jag tröttnar (men vi har ganska nya nu så..). Skulle vilja ha särskilda julgardiner i vardagsrummet, men det har inte blivit av att man köpt några...O de grönrutiga i köket passar både till jul o sommar

• turia

2 ggr per år kanske- vet att det finns själar där ute som byter till påsk, vår, vinter, jul, höst, sommar..osv..haha jag skulle inte orka...
    Jag tvättar däremot de jag har uppe ibland el dammar av..

• inna79

Jag byter nästan aldig gardiner. Tar dock ner och tvättar dem nån gång ibland. (Alldeles för sällan)

Detta med att jag aldrig byter gradiner är ett problem nu när vi flyttar från en lgh meds tre fönster till en större lgh med sex fönster!

Jag har inte gardiner så det räcker!!!! och dyrt som stryk är det!!!!

• Kajsan

inna79

Jag köper alla mina gardiner på postorder, typ josefssons, ellos, halens.
    Perfekt att passa på typ nu när det är julrea, jag har köpt gardiner för 50 kr styck nyligen

• MansonDust

Vi byter aldrig gardiner. Varför ska man om de passar in så bra ?
    Om man flyttar eller så, så kan man köpa nya.

• Hugos mamma

Vi byter 1 gång per år-vid jul. Annars byts det bara när vi flyttar. 10 år är rekordet för samma gardin.

Svar på tråden hur ofta byter du gardiner?