• nessla

Bagageluckan har gått i baklås!

Jag behöver hjälp med att ta mig in i skuffen... Har en Audi 80 årsmodell -88. Låset till bagageluckan är bortkopplat från centrallåset, så den står alltid olåst. Men nu går det inte att öppna! Det går att trycka in låset som vanligt, men det är tvärstumt när man försöker lyfta luckan (den har alltså inte frusit fast).
    Det är en sedan, så det finns inte en chans att ta sig in bakvägen, hellre får jag ta sönder kolven.
    Funderar på om enda utvägen är att borra bort låset, men man vill ju veta att det hjälper samt att det ändå går att stänga igen luckan så att den inte studsar upp när man kör...

• Svar på tråden Bagageluckan har gått i baklås!
  • Amme

Hej!Jag har samma problem med min Audi 80 årsmodell-94. Går det inte att fälla fram baksätena på din bil? På min går det att fälla fram baksätena och så får jag krypa in och dra i wiern som sitter fast med låset.

• nessla

Nix, det är en sedan så det är plåt mellan kupén och skuffen :( Jag har bara haft kombi och halvkombi förut så jag trodde man skulle kunna ta sig in den vägen, men efter att ha rivit ut halva baksätet insåg jag att det inte gick...
    Fick däremot tips om att det ska finnas något litet hål bakom nummerplåten där man ska kunna stoppa in en ståltråd och lirka, så om någon vill hålla tummarna för att det funkar blir jag glad!

Svar på tråden Bagageluckan har gått i baklås!