illaluktande urin
Har en dotter som snart är ett år. När hon var runt 8-9 månader så luktade hennes urin jätte illa en morgon. Lämnade ner ett urinprov som visade växt av våra vanliga tarmbakterier. Fick aldrig klarhet i om det var en förorening eller att hon hade en infektion. Hon fick ingen behandling för det då hon var helt opåverkad och hennes crp var normalt. Senare fick vi en antibiotikakur mot öroninflammation och skulle i samband med denna lämna in ett kontrollurinprov för att se att bakterierna var borta. Det var de och vi kan ju inte veta om det fanns bakterier som antibiotikan tog eller om hon var fri från dem.
Nu har hennes morgonblöja luktat jätte illa två dagar. Inte i rad. Igår kväll var hon så trött efter att ha lekt och stojjat hela dagen så när vi skulle lägga henne var hon mer eller mindre sovande. Vi bytte bara blöja på henne utan att tvätta henne och lade henne sedan direkt. Hon hade nog inte druckit så mycket heller under dagen. Kan det ha gjort att hennes blöja luktat illa igen? Har aldrig känt att den har gjort det under dagen när jag bytt på henne.
Pratade med bvc om detta i fredags och de trodde inte att jag behövde oroa mig. De sa att barn kan ha illaluktande urin utan att det behöver vara något. Och får de urinvägsinfektion så blir de oftast VÄLDIGT påverkade med febertoppar och leker inte som vanligt. Min dotter är precis som vanligt. Har sovit lite oroligare på nätterna men det gör de ju ibland.
Hoppas någon kan lugna mig lite där ute. Är så rädd att hon ska ha uvi nu.