• Mint

Birkenstock och Scholl?

Finns det någon väsentlig skillnad i kvalitet och funktion mellan dessa märken? Birkenstock vet jag ju kan hålla hur länge som helst, men hur är det med Scholl? Det är väl ändå ett kvalitetsmärke har jag fått för mig, men prisskillnaden mellan Scholl och Birkenstock är ju rätt avsevärd.
    Någon som har koll?

• Svar på tråden Birkenstock och Scholl?
  • simba57

Hejsan, jag använder School, personligen tycker ja dom e skönare men de e ju en smaksak hållbara e dom ju i allafall, jag har haft dom ja har nu i 3 år.

• killotjejmamma

Tycker birkenstock med mjuk sula är urskön har inte provat School.

• liin

School ska ha mjukare sulor än Birkenstock, själv har jag mina älskade Birken i leopardmönster

• Miha

Jag använder fortf min birkenstock som jag köpte för min månadspeng när jag var 12 år (två storlekar förstora då). Använder de fortf idag, de har varit med på alla utlandsresor genom åren, vilka är i snitt två per år, ner till stranden/poolen. Har haft dom på jobbet jämt, börjar arb igen i feb så då skall de tillbaka. Nu är de mao ca 12år (lika gamla som när jag köpte dem).
    Folk tror mig inte när jag säger hur gamla de är, de flesta gissar på tre år. Ca en gång per år tvättar jag dom ordentligt på ulltvättprogramet på tvättmaskinen. Har dock ett par nya också (eller ja 2 år). De ser nästan ut som om jag bara har haft dem ett par veckor.
    Min mamma har ett par scholl (har aldrig själv ägt några), jag tycket de ser för slappa och sletna ut, de är kan jag tänka mig tre år.

• Björnes Magasin

Birken Betula!
    Och de med mjuk sula! De är mina favoriter. Har aldrig haft school. Jag tycker birken är snygga på sommaren! Älskar dem!

Svar på tråden Birkenstock och Scholl?