• Bumbiiiii

Vilken av Dr Brown flaskorna ska man ha???

Vad jag kan se på babyland.se har dem 4 olika Dr Brown flaskor... http://www.babyland.se/frameset.aspx
    Undrar om det är nån skillnad på dem? Vilken ska man köpa till 3 veckors?
    Han har jätte mycket magknip hela tiden stackarn, ha hört att Dr Brown ska va bra mot magknip. Så nu vill jag beställa flaskan så fort som bara möjligt! (miniformdropparna verkar inte funka på honom,ger 20dr nu ) När jag massera honom på magen verkar det göra ont på honom...
    Han har haft magknipen sen han va ca 4 dagar gammal...
    Har i 2 dagar gett varannan gång ersättning (NAN) och varannan gång bröstet(har helammat innan). Men båda dagarna vart han skrikig efter jag gett honom bröstet på kvällen ändå...
    Så idag har jag tänkt börja ge honm ersättning endast, så jag vet exakt vad han får i sig.
    Och för andra anledningar...
    .?:*¨¨*:?. Mamma till världens sötaste Anton!.?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Vilken av Dr Brown flaskorna ska man ha???
  • kattfoten

Wide-neck är lättare att diska. Den fösta nappen (level 1) är alltid med till flaskorna.

du kan pröva ännu fler droppar - vi hade 30 ett tag.
    Tyvärr blir det ofta lite extra magknip när de får ersättning - så kan du delamma är det säkert bra.

• aprilbarn

En billigare flaska som har färre detaljer att diska är NUK, har en liten ventil i själva nappen. En helt vanlig flaska alltså, men med luftventil.

Testade Dr Browns, men den hjälpte inte oss. (Och NUK köpte vi först efter att koliken gått över...) Massage på magen gav vi på morgonen och under dagen. På em/kväll var det liksom för sent.

Om du kan pumpa ut mjölk, så hade jag nog testat det och gett i flaska.

Lycka till, vet hur det känns!

• mamma till Melvin

Widenck från Dr Brown's är bäst!

• Luddo

Bry dig inte om att köpa 120 ml-flaskorna, de växer han snart ur i alla fall! Ta 2-pack 240 ml-flaskor direkt, jättebra att ha 2 st på natten t ex när man inte vill diska emellan... Jag är dock inte så förtjust i dr Browns nappar, wideneckvarianten är lite svår att få tag om. Men fördelen med wideneckflaskor är ju som sagt att de är så mycket lättare att dosera pulver i och att diska. Vi har använt MAM-ultiventnappar till våra dr Brownflaskor, funkar jättebra! De finns att köpa i vanliga mataffärer.

• luull

Jag är nöjd med mina Dr browns flaskor har en 60 ml en 237ml och en wideneck 240ml. min dotter får flaska på natten med bröst mjölk i då kan min sambo också gå upp
    men tänk på att magknip kan bero på vad man äter dricker.
    å ibland hjälper inget magknipen bara är där .

• Puck76

håller med luddo om att widenecken är svår att få tag om. saga kunde inte suga ur den alls, men den vanliga gick jättebra (den smala alltså).
    blev bra hjälpta av flaskorna när saga hade kolik, dock i kombination med mjölkfritt bla.

• mästerkattenistövlar

Tänkt på ev. mjölkallergi? Vår kille mådde tjyvens tills vi började med mjölkfri ersättning. (den första sorten funkade inte heller, men nu mår han jättebra)

Personligen tycker jag att MAM´s Ultivent-flaskor är mycket bättre, men det är enbart för diskningens skull. Dr.Brown-flaskan funkar också bra.

Men köp stora med en gång, efter bara ett par månader så har de vuxit ur de små. Flaskorna är ju trots allt inte gratis...

• Elin med Wilma och Alva

Dr Browns wideneck är vääääldigt breda i halsen/nappen. Känns som om de passar bättre till lite större bebisar än till en som är 3 veckor gammal. Vi har vanliga modellen till Wilma i den stora storleken. Hon dricker ju mellan 150 och 200 ml per mål nu, så de små flaskorna hade inte funkat länge.

(¯`°?.¸ ღ Mamma till Wilma ♥ ♥ ♥ Världens gosigaste tjej ღ ¸.?°´¯)
  • Luddiludd

Jamen jamen, det är ju precis det jag säger! Widenecknappen är hopplös, det verkar alla vara överens om. Men använd MAM Ultiventnapparna, de är ju helt underbara, finns nog ingen bebis som har svårt att greppa om dem. Och de passar utmärkt på dr Browns wideneck. Visst, man kan använda den vanliga, smala flaskan, men det är ju såååå mycket lättare att diska widenecken, och inget pulverspill på diskbänken heller...

• Elin med Wilma och Alva

Luddiludd,
    Vad bra att du har hittat en kombination av flaska och napp som funkar för er!

Jag har dock inget problem med diskningen av standardflaskorna, stoppar bara in alla delar utom nappen i diskmaskinen och så vips är de glänsande rena!

(¯`°?.¸ ღ Mamma till Wilma ♥ ♥ ♥ Världens gosigaste tjej ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Vilken av Dr Brown flaskorna ska man ha???