• Bumbiiiii

Vilken av Dr Brown flaskorna ska man ha???

Vad jag kan se på babyland.se har dem 4 olika Dr Brown flaskor... http://www.babyland.se/frameset.aspx
    Undrar om det är nån skillnad på dem? Vilken ska man köpa till 3 veckors?
    Han har jätte mycket magknip hela tiden stackarn, ha hört att Dr Brown ska va bra mot magknip. Så nu vill jag beställa flaskan så fort som bara möjligt! (miniformdropparna verkar inte funka på honom,ger 20dr nu ) När jag massera honom på magen verkar det göra ont på honom...
    Han har haft magknipen sen han va ca 4 dagar gammal...
    Har i 2 dagar gett varannan gång ersättning (NAN) och varannan gång bröstet(har helammat innan). Men båda dagarna vart han skrikig efter jag gett honom bröstet på kvällen ändå...
    Så idag har jag tänkt börja ge honm ersättning endast, så jag vet exakt vad han får i sig.
    Och för andra anledningar...
    .?:*¨¨*:?. Mamma till världens sötaste Anton!.?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Vilken av Dr Brown flaskorna ska man ha???
  • Elin med Wilma och Alva

Sen använder jag en vällingdoserare också, så jag kan mäta upp pulver i förväg, och då blir det inget spill med pulver på bänken heller.

(¯`°?.¸ ღ Mamma till Wilma ♥ ♥ ♥ Världens gosigaste tjej ღ ¸.?°´¯)
  • Bumbiiiii

Jag köpte 2 normal flaskor Dr Brown, fick hem dem igår.
    Fy fan va jävla dålig dem är... går ju inte skaka när man inte ha den där traten i.
    Och så står det på att man inte ska skaka med traten i för då kan klumpar täppa igen hålen som gör att det inte ska komma in luft i flaskan....
    Så då måste man först skaka vatten och ersättningen i en annan flaska och sen hälla över det i Dr Brown flaskan... Fundersam
    Tar ju en jävla tid bara Räcka ut tungan

• Aros

Skakandet är det enda negativa med dem flaskorna. Har du vägarna förbi IKEA kan jag rekommendera deras lattevisp för 9 kr. Funkar perfekt att vispa välling/ersättning med.
    Har er lilla väldigt ont i magen tycker jag att ni ska trycka på hos bvc för en allergiutredning.

Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • mästerkattenistövlar

Jag håller med; lattevisp is the shit i de falskorna!

Elin med Wilma- Blir det inte jox kvar i de små, små hålen? Har iofs bara gamla diskmaskiner som måttstock, men jag tänker mig att det borde lämna rester. Ska flytta till ställe med diskmaskin, så det kan ju vara bra att veta att den funkar att diska flaskor med.

• Bumbiiiii
    Men så drygt å stå å skaka i en annan flaska eller vispa.
    Vi har ju färdigkokat vatten i en flaska som vi gjort i ordning som räcker hela dagen och som vi bara värmer i micron. Sen i med pulver och skaka, färdigt. Hur lätt och smidigt som helst, men inte med Dr Brown Är faktist besviken på denna flaska
    Nu tar det ju typ lika lång tid som när man stod och kokade vatten för potion till potion
  • mästerkattenistövlar

TS- prova MAM Ultivent då? Då kör man skak som vanligt. Vi har också flaska med vatten i kylen, och brukar göra klart vatten i flaskorna för natten och mått upp pulvret i småglas. (Har ingen vällingdoserare ännu...)

• Bumbiiiii
    mästerkattenistövlar skrev 2007-01-05 14:49:37 följande:
    TS- prova MAM Ultivent då? Då kör man skak som vanligt. Vi har också flaska med vatten i kylen, och brukar göra klart vatten i flaskorna för natten och mått upp pulvret i småglas. (Har ingen vällingdoserare ännu...)
    Vart köper man dem?
    Är dem lika dyra som Dr Brown?
    Trökigt att man köper Dr Browns sen kan man inte ens skaka dem Inte billigt precis ju..
  • Bumbiiiii
    Elin med Wilma skrev 2007-01-05 11:16:54 följande:
    Sen använder jag en vällingdoserare också, så jag kan mäta upp pulver i förväg, och då blir det inget spill med pulver på bänken heller. (¯`°•.¸ ღ Mamma till Wilma ♥ ♥ ♥ Världens gosigaste tjej ღ ¸.•°´¯)
    Vart köper man det?
  • missteddy
    Bumbiiiii skrev 2007-01-05 15:03:19 följande:
    Elin med Wilma skrev 2007-01-05 11:16:54 följande: Sen använder jag en vällingdoserare också, så jag kan mäta upp pulver i förväg, och då blir det inget spill med pulver på bänken heller. (¯`°•.¸ ღ Mamma till Wilma ♥ ♥ ♥ Världens gosigaste tjej ღ ¸.•°´¯)Vart köper man det? .•:*¨¨*:•. Mamma till världens sötaste Anton!.•:*¨¨*:•.
    finns på bla ica
  • Elin med Wilma och Alva

Bumbii,
    Ang det där med att skaka Dr Brown-flaskan, det är bara när man har själva "insatsen" i flaskan som man inte ska skaka den. Vi har ett lock som hör till en esska-flaska som vi sätter på Dr Brown-flaskan när vi ska skaka den. Sen efter att vi har skakat så tar vi bara bort Esska-locket och sätter i insatsen + Dr Brown-locket. Det funkar jättebra! Du måste ju ta bort locket när du ar skakat en vanlig flaska också, för att byta ut den lilla runda plattan mot en napp, så det är ju inte bökigare med en Dr Brown-flaska om man gör som vi gör.

Mästerkattenistövlar,
    Hittills har diskmaskinen fått rent de små hålen, så det funkar bra. Brukar dock skölja av alla delarna under kranen så fort Wilma har ätit - innan jag sätter in dem i diskmaskinen - så att det mesta av resterna försvinner. Så gör man ju med tallrikar och så, så det har bara blivit så av bara farten att jag gör så med hennes flaskor också.

(¯`°?.¸ ღ Mamma till Wilma ♥ ♥ ♥ Världens gosigaste tjej ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Vilken av Dr Brown flaskorna ska man ha???