• EmmasHjärtan

Sy babykläder

Jag undrar om det är någon som har något bra tips på någon tidning eller liknande som har bra babymönster? Tycker inte att de vanliga mönsterkatalogerna ute i affärerna har speciellt mycket att erbjuda, plus att många mönster är ganska svåra att förstå.
    Har nämligen bestämt mig för att börja sy lite kläder till lilla knytet fastän jag bara är i 16 veckan. Men jag misstänker att det kommer bli problem sedan när man är så rund om magen så man knappt kommer åt symaskinen.

• Svar på tråden Sy babykläder
  • uniMog

jag tipsar igen om ica-förlagets bok om barnkläder.. vänta ska jag leta reda på isbn.

How 'bout the power to kill a yak, from 200 yards away... WITH MIND BULLETS!
  • EmmasHjärtan

Nu fick jag hem boken, men jag är lite besviken på att kläderna var ganska omoderna. Plus att det var väldigt få mönster för den nyfödde. Visst, man behöver väl bara några basplagg, men hade ändå velat ha några fler att välja bland. Men visst, den är ett bra steg på vägen. Med tanke på att ETT mönster i affären kan kosta c:a 90 kr.

• uniMog
    EmmasHjärtan skrev 2007-01-03 22:25:55 följande:
    Nu fick jag hem boken, men jag är lite besviken på att kläderna var ganska omoderna. Plus att det var väldigt få mönster för den nyfödde. Visst, man behöver väl bara några basplagg, men hade ändå velat ha några fler att välja bland. Men visst, den är ett bra steg på vägen. Med tanke på att ETT mönster i affären kan kosta c:a 90 kr.
    Omoderna? Ojdå, jag har den gamla utgåvan från 70-talet och tycker de ligger helt rätt i tiden. Kompisens nya upplaga tyckte jag var ännu bättre. Mönsten i min upplaga går från strlk 50 och det har jag för mig kompisens nya gör också men jag har säkert fel.
    How 'bout the power to kill a yak, from 200 yards away... WITH MIND BULLETS!
  • EmmasHjärtan

Jovisst, det fanns mönster ifrån strl 50, men det var bara fyra stycken tror jag. Det var nog bara att jag saknade bodys som inte var så mycket tryckknappar utan mer omlottvarianten. Har fått för mig att för många knappar kan vara ganska obekvämt för barnet, men jag har säkert fel. De ligger väl ändå på rygg det mesta och om knapparna sitter framtill så spelar det väl ingen roll.

• Galactica

Tycker Ottobre har jättefina kläder! Och lättsydda. Gå in på www.ottobredesign.com

Man kan beställa både äldre och nyare tidningar.

Lycka till!

• NoE

Jag fick en jätterolig bok i julklapp. Baby cool heter den. Kolla om de har den på närmsta bibbla så behöver du inte betala en spänn

Svar på tråden Sy babykläder